Pitajte doktora

Najnoviji odgovori (78731)

  1. Imam 32. godine, a od svoje 27. imam monomorfne VES. Na holteru radjenom pre tri godine imao sam 102 VES, od kojih jednu bigeminiju i jednu trigeminiju. Uradio sam EHO, ERGO i kardiolog mi je rekao da nema poremecaja na samom srcu , da je normalno, nema ishemije i da su uzroci neke druge prirode (ektopicna tkiva). Terapija koju uzimam je Concor 5mg svako jutro i 1.5mg lexilium ujutru i uvece. U poslednje vreme subjektivno ih dosta vise osecam i to uglavnom popodne, uvece i preko noci, kao i skoro uvek kada se najedem i ti napadi aritmije traju po par minuta. Molim Vas, ako mozete, da mi objasnite koliko su ove VES opasne po srce i da li mogu da izazovu ozbiljne srcane probleme, kao i to da li ih je moguce kvalitetnije leciti i sublimirati. Samostalno uzimam Mg, omega 3 i tablete na bazi gloga i belog luka. 
    Unapred Vam hvala.

    Odgovoreno: 19. 02. 2007.
    • Ventrikularne ekstrasistole (VES) su prevremeni srčani udari koji nastaju iz tkiva leve ili desne srčane komore. VES mogu predstavljati znak bolesti ali se mogu javiti i u mnogo stanja gde nema organskih poremećaja ili mogu biti znak poremećaja nekog drugog organa a ne srca. VES se mogu javiti kod iscrpljenosti, nakon intoksikacije nikotinom ili alkoholom a u nervoznih ljudi mogu biti svakodnevni nalaz. Ukoliko je nervoza razlog za VES onda ih na Holteru neće biti preko noći a javljaće se u budnom stanju. Ako osećate VES posle obroka pokušajte sa manjim obrocima. Nekada kardijalna hernija ( "kila" na gornjem delu želuca) može biti razlog za nastajanje VES – u tom slučaju treba konsultovati gastroenterologa. U gojaznih ljudi se mogu javiti u polusedećem ili ležećem položaju jer onda stomak pritisne srce i javljaju se VES. Nivo opasnosti monomorfnih VES (to znači VES iz jednog centra – žarišta) u Vašem slučaju je jako nizak a vrlo verovatno da ne postoji organski poremećaj koji dovodi do njih već je u pitanju neka od opisanih situacija. Od terapije koju uzimate efikasni su Concor i Mg u suzbijanju VES. 
       

  1. Postovani dr.Stefanovicu,
    Moram pre svega da izrazim svoje veliko odusevljenje zbog vaseg sajta i mogucnosti da putem njega mozemo da dobijamo korisne informacije. Javljam Vam se zbog problema koje imam, a radi se o sledecem. U braku sam dve i po godine,i imala sam dva spontana pobacaja. Jedan u 5 a drugi u 3 mesecu trudnoce. Radili smo razne analize na viruse i ispostavilo se da imamo hlamidiju. Posle terapije smo se ponovo testirali i test je bio negativan. Od poslednjeg spontanog je proslo godinu dana. Pre negde oko mesec dana sam bila na obican pregled jer sam primetila da mi je sekret pojacan. Doktor mi je predlozio da uradim papanikolau. Rezultat pokazuje da sam druga grupa i u nastavku pise: Le,celije gornjih slojeva epitela-pojedina jedra uvecana.i da je sekret III grupa. Dijagnoza je bila da imam upalu grlica materice i da trebam ponoviti test za 2 meseca. Bila bih Vam veoma zahvalna ako bi ste mi objasnili, zbog cega se moze javiti ta upala. Da li se radi o obicnoj prehladi ili je u pitanju neka infekcija koju nisam mozda otkrila da imam? Da li je moguce da se hlamidija ponovo aktivira ili kad se jednom izleci kod oba partnera vise se ne javlja? Iskreno veoma sam zabrinuta jer ne bih volela da mi se ponovo desi isto sto i sa prethodne dve trudnoce. i pitala bih jos samo jedno pitanje. Posle ove druge trudnoce desava mi se da izmedju dva menstrualna ciklusa imam neznatna krvarenja. Koja traju od 1-7 dana. Rekli su da mi se to desava zbog ovulacije. Da li je to krvarenje opasno ili je to normalna pojava. I da li tih dana kad pocne krvarenje mogu da ostanem trudna ili to znaci da sam zakasnila? Inace imam 25 god. i iz Leskovca sam. Pokusala sam najkrace moguce da Vam objasnim svoj problem, nadam se da ce ti mi dati bolje objasnjenje nego ono koje dobijam ovde.
    Unapred zahvlana,


    Odgovoreno: 19. 02. 2007.
    • Osnovu vaginalne flore cini bakterija (Dederlajnov bacil) ciji produkti stvaraju mlecnu kiselinu koja vaginalnu sredinu cini kiselom sto se u medicini naziva kisela samozastita. Razliciti faktori kako spoljasnji tako i unutrasnji mogu uticati na remecenje vaginalnog sekreta ( stres, ishrana, bolesti, sredstva za higijenu, ves, fizicka aktivnost itd.) tako da je III grupa VS vrlo cest nalaz u seksualno aktivnih zena i znaci bakterijsku infekciju. Ukoliko terapija propisana od Vaseg ginekologa na osnovu grupe VS ne da zeljene rezultate potrebno je uraditi vaginalni i cervikalni bris na biogram i antibiogram i po tim rezultatima sprovesti terapiju.Takodje nalaz nekoliko uvecanih jedara moze biti posledica vaginalno-cervikalne infekcije te posle terapije treba ponoviti nalaz po Papa-Nikolau. 
      Jednom izlecena Chlamidija ne bi trebalo da ima recidive, u para koji se leci, ali su greske i izuzeci uvek moguci. 
      Krvavljenje u sredini ciklusa tzv. intermenstrualno krvavljenje je najcesce znak ovulacije i vidja se kao oskudno , tackasto krvarenje na vesu. ne traje duze od jednog dana tako da to sto Vi navodite period od 7 dana ne spada u ovu vrstu fizioloske pojave. Ovakva krvavljenja mogu biti posledica popustanja funkcije zutog tela ( i to moze biti jedan od uzroka SP)- odnosno neadekvatne druge faze menstrualnog ciklusa. Ako su Vam ciklusi uredni dan ovulacije cete dobiti tako sto od duzine menstrualnog ciklusa npr.29 dana oduzmete 14 dana i to bi bio 15.ti dan. Duzina ciklusa se racuna od prvog dana menstruacije do sledeceg prvog dana.

  1. Postovana, imam sina od 17 meseci. Pitala sam doktorku u savetovalistu kako se u ovo vreme rasprostranjenih virusa boriti protiv njih s obzirom da je moj sin za tri meseca bio dva puta 
    bolestan (grlo, nos, temperatura...). Dobila sam odgovor da mogu da kupim sirup Pikovit za jacanje imuniteta. Medjutim, u apoteci mi je farmaceut rekao da nikako ne uzimam te 
    sirupe jer je dete jos malo. Zbunjena sam...toliko oprecnih misljenja. I nisam kupila nista....Borim se protiv virusa vitaminom C u kesici, pomorandzama svezim, limunom, medom 
    sa propolisom, jabukama i kvalitetnom ishranom... Volela bih da cujem jos neko misljenje o ovome.

    Odgovoreno: 19. 02. 2007.




    • Svi polivitaminski sirupi za decu koji se nalaze u slobodnoj prodaji u 
      apotekama dozvoljeni su za primenu kod dece, te dete uzrasta 17 meseci nije 
      "malo da uzima ove preparate", naprotiv ovi se preparati propisuju upravo 
      svoj deci u ovom uzrast kao dodatak ishrani neophodan za pravilan rast i 
      razvoj. Ipak od ovih preparata ne treba ocekivati znacajan uticaj na 
      poboljsanje imuniteta. Vitamini mogu uticati na imunitet ali specificno 
      dozirani, u znatno vecim dozama od onih koje se nalaze u preparatima 
      (Pikovit, Multivitamin, Multisanostol i sl.), ali je neophodno predhodno 
      utvrditi da li i kakav defekt imuniteta postoji da bi se odredila tacna 
      vrsta i doza vitamina koju dete moze da uzima. 

  1. Postovana doktorice, moj decak je rodjen 25.02.2005.godine i revakcinu polio i diteper je trebalo da primi posle 23.avgusta 2006. Zbog stalnih prehlada i cestih terapija antiboticima 

    revakcinu jos; uvek nije primio.  Jako sam zabrinuta. Ne znam kakve su posledice, niti kada 

    je krajnji rok za revakcinu? A sve me to zanima, kao i da li ce to imati negativnog uticaja na dete.  

    Hvala unapred


    Odgovoreno: 19. 02. 2007.

    • Revakcina DiTePer Polio moze se primiti do kraja trece godine i dosadasnje 
      odlaganje vakcine ne bi trebalo da ima znacajne posledice ukoliko dete ne 
      bude udirektno izlozeno ovim infekcijama (difterija, tetanus, polio), koje 
      su inace vrlo retke i skoro iskorenjene kod nas. Ipak vakcinaciju je 
      neophodno obaviti u dogledno vreme. Pre svega utvrdite razlog za cesto 
      oboljevanje Vaseg deteta (neke od najcescih razloga i terapiju obrazlozicemo 
      u narednom pedijatrijskom tekstu na sajtu). Samo prave imunodeficijencije i 
      neuroloska oboljenja su kontraindikacija za primenu ovih vakcina. Pored 
      ovoga, obicne virusne infekcije, slinavljenje ili crvenilo grla nisu 
      kontraindikacija za primenu ovih vakcina, te se dete moze nesmetano 
      vakcinisati.

  1. Kad u svojih bolesnika nađete smanjenu količinu kalijuma u serumu, za koje ga vreme korigujete infuzijom?



    Odgovoreno: 19. 02. 2007.
    • Pre svega neophodno je utvrditi razlog snizenja kalijuma u serumu i otkloniti uzroke, koji mogu biti mnogostruki. Bilo kako bilo, korekciju i.v infuzijom zahtevaju samo uporne hipokalijemije ili opšte loše stanje bolesnika. Korekcija se vrši intravenskom infuzijom u koju se dodaje kalijum u dozi 1-2 mmol/kg za 24h, maksimalno 40 ml kalijuma na litar infuzije (strogo sporo i.v. uz kontrolu EKG). Hipokalijemija može biti posledica hiperkalcemije, uzimanja nekih lekova, poremećaja funkcije bubrega i dr. te je to neophodno proveriti, a infuzija kalijumom uvodi bolesnika u deficit kalcijuma. Pre svega elektrolitna procena vrši se tek posle provere pH krvi. Ovo ce Vam biti jasno ako ste lekar. Ako niste ovo su za Vas potpuno suvišne informacije.

      Lakši oblici hipokalijemije (bez klinickih manifestacija i tegoba) zahtevaju nekoliko provera kalijuma i savetovanje da se uzima hrana bogata kalijumom (paradajz i sl.) ili uzimanje preparata Rekavan ili kalijum-pulvis. Kada i da li treba započetu bilo kakavu korekciju kaljuma mora da odredi lekar.

Prikazano 78451-78455 od ukupno 78465 pitanja