1. Lečenje generalizovanog anksioznog poremećaja

    Pitanje broj: #165562

    Imam dijagnozu generalizovani anksiozni poremećaj. Kod psihijatra sam otišla prošle godine zbog stalnih palpitacija tj. preskakanja srca, pošto sam uradila sve pretrage kod kardiologa gde mi je rečeno da je sve psihosomatski. Psihihatar mi je prepisao Rivotril i Eliceu, što mi nije prijalo. Na moj zahtev ukinuta mi je ta terapija i dat Demetrin i Flunisan, što mi je prijalo.

    Imala sam niz privatnih problema i stresova koji traju konstantno i danas, psihijatar me vraća na Rivotril i uvodi Alventu, sa objašnjenjem da "moram" piti Rivotril jer ne vredi piti Demetrin pod takvim stresom. Rivotril mi nije prijao nikada, uvek sam bila pospana, dekoncentrisana i imala osećaj kao da me otupljuje. Antidepresive mi je menjala vise puta. Pre nedelju dana dolazim kod doktorke da se požalim da mi nije ništa bolje, da mi je konstantno loše od Rivotrila i da sam postala zavisna od njega i podigla dozu na sa 1/4 tri puta dnevno na 1/2 dva puta dnevno samoinicijativno. Insistirala sam da mi ukine Rivotril i prebaci na običan benzo. Doktorka je to odbila pod izgovorom da cu "krizirati " jer sam zavisna postala verovatno i da treba postepeno izbacivati Rivotril i uvela mi je lek Lamictal. Prvog dana uzimanja Lamictala sam osećala nuspojave i bilo mi je jako loše. Nazvala sam doktorku i rekla je da je to zbog smanjene doze Rivotrila i da vratim početnu dozu, pa ćemo smanjivati postepeno. Međutim, svakim danom ja sam se osećala sve gore iako Rivotril nisam smanjila. Osećala sam jezivi tremor, celo telo mi je drhtalo, konstantno plakanje, agresiju, udaranje i razbijanje predmeta, povredila sam obe ruke, imam mučnine, vrtoglavice i sl.

    Posle 5 dana prestala sam samoinicijativno da pijem Lamictal. Moji roditelji su otišli kod doktorke i rekli joj da nisam u stanju doći i opisali moje stanje. Doktorka je odbijala da prizna da je to možda nuspojava na lek Lamictal. Rekla je "Svašta piše u uputstvu" i odmahnula rukom. Međutim ja i dalje osećam razdražljivost, agresiju i plakanje. Nije mi jasno zbog čega? Kako tako naglo da se desi promena u mom ponašanju koje nije bilo i to baš ovih dana dok sam pila lek Lamictal? Plašim se da nemam neku drugu dijagnozu. 

    Odgovoreno: 24. 12. 2019.
    • Za generalizovani anksiozni poremećaj na prvom mestu je psihoterapija, a lekovi se uključuju kada su simptomi veoma izraženi. Ali pored lekova su Vam potrebni psihološki tretmani, koji su promarni. Lekovi izazivaju zavisnost i nemojte ih ukidati na svoju ruku, doza mora postepeno da se smanjuje jer se organizam navikao na te supstance. Ali obavezno se javite psihologu ili psihoterapeutu kako bi otpočeli rad na uzroku anksioznosti.

Ostavite komentar