1. Pitanje broj: #38211
Poštovana dr,
Pitanje za nutricionistu na poslednjoj analizi krvi utvrđene su mi povišene vrednost holesterola i triglicerida. Doktor-internista mi nije prepisao nijedan lek, već je savetovao redukciju ishrane i povećanu fizičku aktivnost. Ja se potpuno pridržavam saveta, ali me zanima koje vrste ishrane konkretno da se pridržavam a da tom vrstom dijete ne ugrozim zdravlje.
Hvala unapred i pozdrav
Odgovoreno: 02. 09. 2009.
• Poštovana,
Treba da povećate unos integralnih žitarica i njihovih proizvoda, svežeg voća i povrća, smanjite unos crvenog (svinjskog i goveđeg mesa na dva do tri puta nedeljno, dozvoljeni su riba, morski proizvodi, živina i belance ajjeta. Mleko i mlečni proizvodi treba da sadrže što manje masti, a kuvajte na ulju, ai bez pohovanja i prženja. Slatkiše smanjite na razumnu meru, naravno ovo je u najkraćim crtama koliko dozvoljava ovakav vid komunikacije.
Pozdrav