1. Pitanje broj: #30071
Poštovani,
majka sam trinaestogodišnje devojčice, koja je odmalena veoma fizički aktivna, već se šest godina bavi akrobatskim plesom, u školi sportskom gimnastikom, od prošle godine se takmiči kao državni reprezentativac u dečijem fitnesu i pohadja baletsku školu zasad kao vanredan učenik, jer se kasno opredelila za ovaj vid plesa, a želi da upiše baletsku srednju. Sledeće godine mora da polaže dve god. za jednu, pored svih ostalih obaveza a ne želi ničega da se odrekne. Izuzetno je fizički opterćena po meni, ali joj to zasad ne pada teško-što manje umnog rada a što više vežbe- je njeno geslo. Potiče iz sportske porodice, i sami smo prošli kroz razne faze, informišemo se i pokušavamo da pozitivno utičemo na nju. Ovo kažem jer bi mnogi rekli da isterujemo sopstvene ambicije, ali zaista nije tako. Ono što mene brine jeste sledeće. I pored moje najbolje volje njena ishrana je po meni neadekvatna, ogromnoj potrošnji cele nje! Odmalena je užasni probirač. Ne voli meso i jede samo male količine, ribu mrzi, od povća jede svega par vrsta i to uglavnom ne prerađeno. Voće na sreću voli i slatkiše do te mere da ih držim pod ključem. Oduvek pije velike količine tečnosti, gazirano ponekad prošvercuje ali ga se kloni. Redovno se kontroliše kod sportsog lekara u našem gradu, međutim oni smatraju da je u dobroj formi, ni mršava, ni debela. Često se žali na bolove u zglobovima, glavobolje su sve učestalije-ima tu malo i treme i psihičkog opterećenja, na zadnja dva takmičenja nakon nastupa nastupila je jaka drhtavica i glavobolja. Problem je što taj dan kada ja takmičenje ona nije u stanju normalno da jede i organizam se totalno iscrpljuje. Kako da hranim ovo dete, kakav nam jelovnik predlažete za, normalne dane a kakav za dane takmičenja.
Unapred hvala, mama
Odgovoreno: 01. 06. 2009.
• Poštovani,
mnogo pitanja ste postavili. Mail komunikacija služi samo za kratke odgovore. Mislim da ste previše zabrinuti, ukoliko je dete pod nadzorom svog trenera i sportskog lekara ne bi trebalo da bude problema. Ukoliko ste iz većeg grada javite se najbližem savetovalištu za ishranu gde će vam propisati odgovarajući jelovnik
Pozdrav