Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #17499
Imam colitis post irradiationem. Kako se liječi i koji je način ishrane, ako može adekvatan jelovnik.
Unaprijed hvala
Odgovoreno: 21. 12. 2008.
• Ovo su samo najopštiji saveti, ali mislim da će biti dovoljni. Minimalna upotreba bilo koje masti, posebno pržene. Hrana treba da je siromašna celulozom, umerena u proteinima, a bogata vitaminima, što znači da namirnice biljnog porekla treba duže kuvati i pasirati pre jela. Sveže povrće treba izbegavati posebno u periodu pogoršanja bolesti, već ga treba kuvati, dinstati i propasirati. Punomasno mleko i mlečni proizvodi, kao i belance jajeta pacijenti različito podnose, pa ih treba obazrivo koristiti. Sveže meso se sprema dijetalno, a suhomesnati proizvodi i konzerve su zabranjeni. Dugotrajna upotreba kuvane hrane zahteva dodavanje vitaminskih dodataka po preporuci lekara. Blaži začini se mogu koristiti, crni i beli luk samo u kuvanom obliku, soliti umereno.
Komentari na pitanje: #17499
• Dragana Todorović 08. 05. 2024.
Znači jaja treba da izbegavam? A šta od slatkog smem? Med, crnu čokoladu 80% kakaa bez šećera? To mi rekli pre da smem, zato pitam. Onda, zanima me koje povrće smem. Ja sam još na namirnice sa zračenja što mi odredili to je već godinu dana. Dr mi izbacio meso, rekao mi samo piletinu bez kožice i junetinu. Od povrća jedem (kuvano) tikvicu, šargarepu, luk crni i beli, krompir, spanać, zelje, paprike pečene bez semenke i oljuštene, pirinač i supa. Od začina mi nije bilo dozvoljeno ništa sem vegete i soli. Smela sam belo brašno i testa sa kvascem, makarone, jogurt sa 0,1% m.m da nije probiotik i dvopek. To je to. Molim za pomoć i savet jer kad odem kod doktora nikada nema vremena da mi precizira kako i šta, a ja ne smem sama ništa da ubacim. Hvala.