Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #249342
Interesuje me kako ae ugojiti sa gastritisom, atoničnim želucen i muljem u žuči. Imam kombinaciju alabog apetita i produžene sitosti. Treniram već 2 godine, jako sam ae malo ugojila. Visoka aam 154 cm, q imam samo 42 kile. Jako želim da se ugojim, međutim počinjem da gubim želju za hranom jer imam utisak koliko god da jedem da nema napretka. Jako se trudim da ae ugojim, ali ne znam kako da se hranim. Uzela sam jednom plan ishrane od nutricioniste, međutim nije bilo teoeijske šanse sa ga iapratim jer je bilo doata hleba uz svaki obrok i ro ražanog, po 309 grama mesa, ja to fizički ne mogu da ispratim, pokušala aam i osećala sam prejaku nadutost. Da li ima rešenja i kako?
Odgovoreno: 24. 08. 2026.
• Poštovana,
Kombinacija hroničnog gastritisa, atonije (usporenog rada) želuca i mulja u žuči zahteva potpuno drugačiji pristup od klasičnog gojenja. Standardni planovi sa velikim količinama mesa i teškog hleba kod Vas opravdano izazivaju nadutost i gase apetit, jer se hrana predugo zadržava u želucu.
Sa 42 kg na Vašu visinu, telu je neophodna energija, ali ona mora biti volumenski mala i lako svarljiva. Preporučuju se sledeći koraci:
1. Modifikacija teksture hrane: Fokusirajte se na pasiranu, kašastu i tečnu hranu (guste potaže od povrća sa izblendiranim kuvanim mesom ili ribom). Takva hrana rasterećuje želudac i brže prolazi kroz digestivni trakt.
2. Mali i učestali obroci: Jedite 5 do 6 puta dnevno, količinski veoma malo (tek nekoliko kašika na svaka 2–3 sata), kako ne biste širili zidove želuca i izazivali ranu sitost.
3. Lakši ugljeni hidrati: Ražani hleb zamenite dobro kuvanom kašom od ljuštenog ovsa, belim pirinčem ili kuvanim krompirom. Masti svedite na minimum zbog žuči, koristeći samo malo maslinovog ulja na kraju kuvanja.
4. Medicinski visokokalorični napici (Sip ishrana): U apotekama možete nabaviti gotove medicinske napitke koji u maloj zapremini sadrže veliku količinu kalorija i nutrijenata. Piju se polako, u gutljajima između obroka. Pre upotrebe, obavezno proverite fizičku deklaraciju proizvoda.
Zajednički rad i podrška:
Ovakvo zdravstveno stanje i problem sa telesnom masom nisu nešto sa čime treba da se borite sami. Da bi napredak bio bezbedan i siguran, neophodan je strogo** individualan pristup ishrani uz stručno vođenje, podršku i redovno praćenje od strane nutricioniste**, koji će plan prilagođavati Vašim trenutnim simptomima.
Savet: Razgovarajte sa Vašim gastroenterologom o uvođenju prokinetika (lekova koji ubrzavaju pražnjenje želuca) i proverite status vitamina B12 i gvožđa, jer njihov deficit usled gastritisa može dodatno obarati apetit.
Srdačan pozdrav!
nutricionista Jolovic Mia