1. Pitanje broj: #64385
Postovani, imam 16 godina visok sam 166 cm. Zdrav sam, ali voleo bih da povećam rast. Kako to da postignem?
Odgovoreno: 09. 07. 2010.
• Poštovani,
To nije tako jednostavno jer rast pre svega određuje nasleđe, pa ne očekuj da porasteš mnogo više od proseka roditelja. Važan faktor jeste ishrana u smislu da dobra ishrana od rođenja daje preduslov da se genetski potencijal rasta ostvari. Ako je ishrana loša ili bolesti onemogućavaju dobru ishranu kod dece dolazi do zastoja u rastu. Pošto imaš 16 godina posavetuj se sa svojim pedijatrom jer oni rade sa takozvanim tablicama rasta koje omogućuju bolju procenu.
Pozdrav