Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #62125
Postovani, dr rakocevicu procitala sam da crvena riza pomaze u snizavanju holesterola, u apotekama se moze naci u obliku kapsula, bolujem od hepatitisa b, pa mi statini nisu preporucljivi, a holesterol je 9, 65. Da li je ova informacija tacna. Sradacan pozdrav i svako dobro u daljem radu
Odgovoreno: 31. 05. 2010.
• Poštovana,
Lično nisam imao iskustva sa crvenom rižom. No u literaturi se pominje efekat snižavanja holesterola. Ne radi se zapravo o crvenoj riži nego o vrsti plesni koja se na običnoj riži namerno gaji i boji rižu u crveno. Čuli ste da je lek penicilin prvi put izlovan iz plesni!!! Ove plesni u crvenoj riži proizvode supstance koje su hemijski identične lekovima za snižavanje holesterola!!! Kao što ovi lekovi mogu izazvati oštećenje jetre, to mogu i ove supstance iz crvene riže jer su - iste. Dakle, budite na oprezu, možda čak i izbegavajte crvenu rižu. Nisam čuo da ste rekli kako se pridržavate ishrane iz koje ste izbacili određene namirnice?! Nikako žumance, iznutrice, sve od mesa što ima iole vidljive masnoće, izbegavajte mesne prerađevine i sve punomasne mlečne proizvode. Takođe nemojte puter, margarin, ali znajte da masnoća poput margarina imate u slanim grickalicama i velikom broju slatkiša. Da znate da ovakva dijeta ima efekat kao da ste pili slabe doze lekova za snižavanje holesterola, ali potpuno prirodan.
Pozdrav