Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #60514
Imam 59 godina i bolujem od reume. Imam sum na srcu. To mi je steceno iz mladosti od reumatske groznice. Slabo je izrazen. Od skoro sam tek pocela da se lecim. Nista do tad nisam radila od deteta. Radila sam ekg holter, nalaz je stabilan. Radila sam eho abdomena i taj nalaz je dobar, osim da sam puna gasova sto nije konstatovano kao problem. Hronicno su mi oteceni skocni zglobovi i bolna kolena, otok se nagomilava sastrane pa navise do pola puta prema kolenima. Sve radim na oruk dok noge ne oteknu i pocrvene, sto se desi vrlo brzo. Znaju i vene da mi se upale na crvene pecate, a na petama imam cvorice koji nisu bolni. Oko sk. Zglobova su na tackice popucali kapilari, ne crveni nego vec tamno braon. Vodu unosim u normalnim kolicinama (litra dnevno otprilike) . Mokrim takodje u normalnim kolicinama. Uzimam antibiotike-baktrim, kardiopirin. Nevidim neko poboljsanje. Krvna slika mi je odlicna, sve je u granicama normale (nemam povisen secer masti-holesterol) . Pritisak "skolski" 120/80. Da muka bude veca patim od prekomerne tezine. Imam 129 kg i 178cm visine. Sva ta prekomerna tezina nije dosla preko noci, gojazna sam veci deo svog zivota. Razloga za tako nesto je puno a opet opravdanja nema. Odlucna sam da dugorocno radim na resavanju svojih problema. Sama sam primetila da neke namirnoce mnogo unosim pa sam ih privremeno izbrisala ili smanjila (recimo skrob-beli hleb, masno) . Smanjila sam drastichno porciju, ali sam ih zato ucestalila obedovanje, imam bar cetiri obroka dnevno (doruckujem u 8h, uzinam 11: 30h, rucam u 14h, veceram u 18: 30h i to mi je poslednji obrok) . Pitanje: koje je vase mislenje o mom stanju (recimo koje komplikacije mogu da ocekujem i od cega da se cuvam. Sta da eventualno ocekujem od lekara- interniste. Na kraju kako da pomognem sebi) ? Vase misljenje o trenutnoj terapiji kao i buducoj (sta mislite o dugorocnom unosenju kardiopirina) ? Da li bi trebala da koristim neke diuretike? Sta od namirnica bi trebala da izbegavam zbog pomenute reume? Sta mislite o unosu caja od breze, kazu da on poboljsava odvodjenje vode iz celija? Koliko je recimo normalno izgubiti kilograma na godishnjem nivou? P. S. Nutricionista je neko ko je meni nedostupan iz vise razloga (materijalno stanje, moje godine/ pred penzijom sam cekam resenje, nemamo ga u domu zdravlja niti bilo gde/ gde bi to bilo preko socijalnog) . Molim vas da pravilno razumete moje opsirno objasnjenje i moja pitanja i date mi iskrene odgovore. Jos jednom se izvinjavam zbog opsirnosi. Unapred zahvalna, ovo pitanje sam postavila i na odeljku za reumatologiju
Odgovoreno: 11. 05. 2010.
• Poštovana,
Nezahvalno je da komentarišem internistički deo pitanja i internističku terapiju. Kardiopirin je bezbedan lek, radi se o maloj dozi koja može dugotrajno da se unosi. Ovo što ste promenili u ishrani ste dobro počeli, pa i to što jedete češće a po malo. Jedite povrće u svakom glavnom obroku, sveže, sočno voće za užine, a od masnoća samo ulje po 1-2 kaf kašičice po obroku. Masna testa, punomasne mlečne proizvode, iole masno meso, mesne prerađevine, slatkiše, sokove - izbegavajte. Sa skidanjem težine rasterećujete srce (to će voditi smanjenju otoka) , poboljšavate regulisanje šećera i masnoća u krvi, olakšavate reumatske tegobe. Ako se uzme da je blago smanjenje težine od 3 kg mesečno, onda - 10 meseci - 30 kilograma: ) da se spustite na težinu od 100 kg uradili ste veliki posao. Oko izlučivanja vode, ako internista ne preporuči diuretik ciljano - nema razloga da nešto drugo činite osim ograničenja unosa soli preko hrane. Od čajeva nema štete, pa ni od breze. Kako volite.
Pozdrav