Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #59084
Poštovani, molila bih vas za savet. Moje dete od sedam godina sklono je gojenju, ima 30kg, pa me zanima gde i kome bih mogla da se obratim u vezi ishrane. Nadam se da i vi možete da mi date savet. Unapred zahvalna!
Odgovoreno: 16. 04. 2010.
• Poštovana,
Ne znamo odakle ste, ali u svakom većem mestu ima pedijatar, on vam je prva adresa. Savet nije da dete smrša, nego je savet da se u porodici primenjuju zdrave navike i dete tako vaspitava. Kada su zdrave navike primenjene onda se u slučaju daljeg gojenja može raditi na tome da se težina zadrži, da se sačeka da dete izraste uz jako sporo dodavanje u težini. Dakle, zdrave navike: nemojte u kuću donositi, nemojte praviti mnogo slatkiša, ali ni slanih kaloričnih namirnica (mekike, pite, burek, lisnata testa, sve vrste grickalica) , neka dete pije vodu kada je žedno, eventualno čašu mleka ili jogurta a ne sokove umesto vode. Vaspitajte ga da ne preskače obroke, tako da ima 3 glavna obroka i 2 užine. Da navikne da za glavne obroke ubaci nešto od povrća, a za užine voće. Kada se radi o slatkišima razmišljajte da izbegnete one sa visokim procentom maslaca, margarina ili ulja - bolje sutlijaš ili puding.
najzad, dete mora da bude aktivno, te mu ne dozvolite previše sati pored tv ili kompjutera. Ako nešto od toga ima u svojoj sobi - izbacite to iz sobe. Ako sve to u više meseci ne zaustavi rast težine nutricionista može dati strukturiranu dijetu, pa da idete na mereni, kontrolisani unos hrane. Naravno, sve je ovo lakše reći nego učiniti: )
Pozdrav