1. Pitanje broj: #56569
Poštovani doktore,
pre nešto više od godinu dana je utvrđeno da imam asimptomatsku holelitijazu u usputnom nalazu na ultrazvuku. Visok sam 185, imam 80 kg i rekli su mi da je kalkulus nastao kao posledica držanja duge dijete (ranije sam imao 93kg) . Nema nikakvih promena na drugim organima i internista mi je savetovao da ne odstranjujem žučnu kesu budući da je reč o asimptomatskoj holelitijazi. Takođe mi je rečeno da radim redovne kontrole na svakih 12 do 18 meseci. Napominjem da nemam nikakvih zdravstvenih problema niti bilo kakvih drugih simptoma. Zanima me da li mogu još nešto da učinim za sebe osim nemasne ishrane i veće fizičke aktivnosti i da li je istina da je moguće da veliki procenat osoba živi sa kamenom u žuči bez ikakvih problema i da za to osim u usputnom nalazu nikada ne sazna? Unapred zahvalan, radoznali.
Odgovoreno: 20. 03. 2010.