1. Pitanje broj: #45428
Postovani doktore bavim se sportom imam 19 godina i visok sam 1. 90 a tezak 82 kg. Cuo sam da nije pozeljno za muskaraca vise od cetiri jaja nedeljno da se jede. Da li je to tacno i da li mogu jesti svaki dan po nekoliko jaja za obrok?
Odgovoreno: 15. 11. 2009.
• Poštovani,
Pre nekoliko dana bilo je ovakvo pitanje i odgovor na istu temu:
pitanje: aktivno se bavim sportom (bodibildingom) i jedem dnevno 4 jajeta. Cuo sam da bi za mesec dana trebalo pojesti najvise 12, a u mom slucaju na mesecnom nivou izadje otprilike oko 120 komada. Da li ova kolicina moze imati negativnog uticaja na moje zdravlje? Da li je bolja opcija uzimati samo belance? Imam 20 godina. . . Hvala unapred
odgovor: postoji stav autoriteta za ishranu da je svaki unos holesterola suvišan, bez obzira da li imate normalan nalaz u krvi. Žumance jajeta obiluje holesterolom. Ako hoćete dodatak proteina ili koristite belanca, nemasno mleko u prahu ili preparat na bazi belančevina surutke. Upotreba mesa se podrazumeva, s tim da u 100g mesa holesterola ima oko 3 puta manje nego u samo jednom žumancetu.
Pozdrav