Znam da se na ove poruke ne odgovara često,ali MOLIM vas da pomognete.Mladja sestra mi ima 14 godina i sad završava 8. razred,nesigurna je u bilo šta što uradi,opterećena obavezama u svojoj školi (hvala Bogu prestaju i s tim),društvo joj je bukvalno asocijalno i skoro nikad se ne vidjaju,zavisna je od roditelja,a opet neće da sluša neke normalne savete i ljubomorna je na drugu decu iz odeljenja koja puše,izlaze gde god hoće kad god hoće i ne uče ništa. Ranije se najviše bavila crtanjem i plesom u slobodno vreme,ali su je bila udarila kola pa je operisala nogu i nije mogla da ide na treninge i onda nije dugo igrala,sad može,ali ne stiže od školskih obaveza. Roditelji su je neprekidno gurali na učenje i pravdali se da je neorganizovana i to se bilo koji put završi celodnevnim razvlačenjem i zajedničkim učenjem.Zapostavila je i te hobije i sad samo sedi na tik toku kad god ne uči.Nisam se dovoljno potrudila da je usmerim na njih.Sad js batalila i spremanje za prijemni ispit,ne ide na pripreme,sa mnom neće da radi. NE ZNAM šta ću i ne mogu da nadjem izlaz i kako da joj pomognem. MOLIM VAS odgovorite makar sa 3 rečenice ako ništa drugo,ja sam joj starija sestra.

Odgovoreno: 22. 05. 2023.
• Poštovana,
Ono što možete da uradite kao starija sestra očigledno već radite. S obzirom da sestra najverovatnije ne vidi da ima neki problem, na Vama je da potražite stručnu pomoć (psiholog u Domu zdravlja, psihoterapeut pri Centru za socijalni rad ili privatno) za sebe. Razgovor sa stručnjakom pomoći će Vam da razgraničite šta objektivno možete, a šta je preko Vaših mogućnosti. Podstaknuti Vašim primerom roditelji bi mogli takođe da se uključe i da menjaju pristup u vaspitanju, a u nekom momentu porodična psihoterapija bi mogla da da dobre rezultate.
Srdačan pozdrav!