Dobra večer, Zanima me kako prepoznati da smo anksiozna osoba ako sumnjamo na to, te da li napetost, nervoza, grickanje noktiju, tuga, gušenje u prsima i knegla u grlu, stres kada nešto trebamo napraviti sami, stres od ispita ili nekih drugih obaveza te stalna provjera nekoliko puta jesmo li nešto ugasili npr. peglu, pećnicu upućuju na anksioznost? Također me zanima ako imamo ovakve simptome da li trebamo posjetiti psihologa? Kako se borit protiv stresa i stresnih situacija? Unaprijed hvala!

Odgovoreno: 01. 03. 2023.
• Dobar dan,
simptomi anksioznosti kao mentalnog poremećaja su: doživljaj strepnje koji ne dolazi iz okoline, preterana svakodnevna zabrinutost, mišićna napetost, mučnina, lupanje srca, znojenje, nervoza, nemir, razdražljivost, poremećaj spavanja.
Ukoliko ovi simptomi (veći broj njih) traju duže od dve nedelje dovoljan je razlog da obavite pregled kod psihijatra. Jedino je psihijatar stručan da uradi adekvatnu procenu tokom pregleda i da na osnovu toga postavi dijagnozu.
Ukoliko pomenuti simptomi ne utiču na Vaše funkcionisanje i kvalitet života moguće da nije posredi neka dijagnoza. U tom slučaju je prava adresa odlazak na psihoterapiju. Na psihoterapiji biste dobili alate kako da se borite protiv stresa i stresnih situacija.
Srdačan pozdrav.