Pozdrav, htela bih nešto da vas pitam. Moj rođak se ponaša zabrinjavajuće. To traje već mesecima i stalno se ponavlja , svaki put kada prođe neki auto, autobus on se prekrsti i pokloni. Pitala sam njegovu suprugu zašto ga ne vode kod stručnjaka, ali on ne će ni da čuje za to, ona se nebuni. Žao mi je čovek ima dvoje male dece . Šta vi misli šta to može da bude ?

Odgovoreno: 24. 03. 2021.
• Poštovana,
Vrlo verovatno je reč o kompulsivnoj radnji koju je prouzrokovala neka trauma ili stres, a čija je funkcija da snizi unutrašnju teniziju. Grupa opsesivno-kompulsivnih poremećaja (OKP) je u spektru neurotskih poremećaja. Za lečenje se može obratiti lekaru opšte prakse, kako bi dobio uput za psihijatra, ili se može direktno obratiti Institutu za mentalno zdravlje u Palmtićevoj ili pronaći kontakt nekog iz privatne prakse sa ciljem dijagnostikovanja.. Takođe, psihoterapija dolazi u obzir i ona daje dugotrajnije rezultate, ali je ona moguća isključivo uz njegovu saglasnost i motivisanost za takav vid rada.
Sve dok njegovo stanje ne predstavlja opasnost po okolinu i njega samog, nije zabrinjavajuće, a ako to postane, osim pomenutih adresa, pomoć se može tražiti i od lokalnog Centra za socijalni rad.
Srdačan pozdrav,
Uroš Rajaković
psiholog, psihoterapeut