Postovanje, Moj tata je oboleo od Kovida i trenutno je u bolnici.Nastale su drasticne promene u ponasanju-anksioznost,dezorijentisanost,agresija...lekari apeluju da uticem na njega razgovorom,medjutim to je nemoguce jer do njega reci ne dopiru. Kako da se postavim i u kom smeru da pokusam da uticem na njega,da mu pomognem? Hvala unapred

Odgovoreno: 08. 03. 2021.
• Poštovanje,
Suočavanje sa po život ugrožavajućom bolešću nosi izuzetno veliki stres, kako za pacijenta tako i za članove njegove porodice. U akutnim fazama kao što je ova presudnu ulogu imaju specijalisti psihijatrije koji trebaju da doprinesu da se lekovima njegovo stanje popravi, da se snize anksioznost i agresivnost. Takođe bi trebali da procene i do koje mere se kreće dezorijentisanost.
Vaša uloga je bitna pre svega u smislu podrške. Podrška bi značila da budete neko ko ume da ga čuje, da pokaže da ga razume, da bude stabilna osoba koja garantuje da će sve biti dobro kada Kovid prođe. Do određene mere uticati na njega će biti moguće. Vaše je da prepoznate tu meru, jer preko nje se ne vredi izlagati. Presudno je da mislite i na sebe kako bi ste bili u stanju da pomognete ocu.
Ono što možete uraditi je sledeće:
- Uveravajte ga da je na sigurnom i bezbednom mestu. Obezbedite kratke, tačne i ponavljane informacije.
- Nastojte da ga umirite nudeći mu nadu i povoljne ishode.
- Naglašavajte ono u čemu je dobar, ono što dobro radi, da to nastavi i istraje.
- Pokažite da Vam je stalo, da ste tu i da može da računa na Vas.
Srdačan pozdrav,
Uroš Rajaković
psiholog, psihoterapeut
Komentari na pitanje: #179350