Postovanje,
Mome muzu je prije dva mjeseca u 32.godini dijagnostikovan karcinom jednjaka. To je moj zivot okrenulo bukvalno naglavacke. Jedan od glavnih simptoma na koji su mu doktori skretali paznju (a koji on na srecu nema) jeste otezano gutanje. Nakon dijagnoze mnogo sam citala o toj bolesti, i nakon par sedmica iznenada sam osjetila nesto u grlu. Mislila sam nakon sto jedem da ce proci, medjutim zalogaj mi je zastao u grlu, i od tog trenutka pocela sam da se plasim jesti i imam otezano gutanje. Obrok mi predstavlja veliki stres. Nekada mi je problem pokrenuti samo gutanje, kao da je zalogaj dugo "nespreman " ,kao da nema dovoljno pljuvacke, i kao da mi se grlo jendostavno paralizuje. A nekada osjecam da mi hrana stoji u jednjaku, kao da zaglavi, i osjecam je cijelom duzinom sve dok ne sidje u zeludac. Ti simptomi su nekada jaci, nekada slabiji. Takodjer, ta knedla u grlu nije stalno tu. I ne osjecam je uvijek na isti nacin, nekada je bas kao knedla a nekada kao nesto maleno sto mi grebe grlo. I nije uvijek na istom mjestu. Pored ovog problema imam jos nekih simptoma koji se smjenjuju: problemi sa vidom(zamagljen vid, blijestenje, pritisak u ocima, tesko fokusiranje), blaze vrtoglavice koje su vise kao dezorjentiranost, stezanje u vratu, povremeno trnjenje ruku i nogu, bol prsne kosti kada pomijeram ramena, umor i opsta slabost tijela. Kucni ljekar i neurolog smatraju da je u pitanju depresija i anksioznost. Nalaz krvne slike, hormoni stitnjace, EEG i VEP su uredni. Dobila sam preppruku za psihoterapeuta. Molim za Vase misljenje. Unaprijed hvala.
Srdacan pozdrav Anja

Odgovoreno: 24. 02. 2021.
• Poštovana Anja,
Suočavanje sa bolešću drage i bliske osobe predstavlja jedan od najstresnijih životnih događaja na koji niko od nas nikada nije pripremljen. Različito svako reaguje u tim trenucima prolazeći kroz više psiholoških faza tokom ovog procesa.
Pravu stvar ste uradili kada ste se obratili kućnom lekaru i neurologu i kada ste uradili medicinske pretrage i time uklonili sumnju u organsko poreklo simptoma. Psihoterapija u korpusu svojih znanja posebno se bavi odnosom duše i tela, tj. psihosomatikom. Nekada je u potrebno pristupiti i odblokirati određene odbrambene mehanizme, koji nam više ničemu ne služe ili nam zapravo otežavaju funkcionisanje. Druga tema su svakako emocije i načini kako bi se one obradile. U radu sa psihoterapeutom možete sebi olakšati breme i efikasno se razrešiti pomenutih simptoma.
Srdačan pozdrav,
Uroš Rajaković
psiholog, psihoterapeut