Postovani. Pokusacu da budem sto kraci ali dovoljno opsiran da u potpunosti shvatite moj problem. Sve je pocelo pre nekih 12 god kada sam odjednom osetio probleme sa srcanom aritmijom, nisam mogao nista da jedem i blagu nesvesticu. To je sve pocelo istovremeno. Isao sam na sva moguca ispitivanja i sve je bilo u redu. Posle nekoliko meseci kako je sve pocelo tako je i prestalo. Kada mi je otac preminuo pre 3 godine nesto slicno mi se dogodilo. Opsta slabost i jednostavno nisam mogao da jedem, tesko je to opisati, jednostavno ne osecas glad i tako bih mogao danima bez hrane a organizam usled toga slabi. I to je trajalo nekih 6 meseci. Ovih dana sam doziveo veliki stres (na ljubavnom planu) istog trenutka mi je skocio pritisak koji se stabilizovao posle 2-3 dana i otkucaji srca su isli i do 120 u min. I naravno nisam mogao da jedem. Sve analize krvi su potpuno u redu. Da li je moguce da i najmanji stres tako utice na mene. Kada sam juce uzeo tabletu ksalola i odspavao sat vremena bilo mi je prilicno bolje. Molim vas za Vas savet. Da li mislite da je to stres i koje tablete bi mozda bile najbolje za mene. Najradije bi otisao kod psihologa ali zivim u malom gradu gde nema privatnih psihologa a u drzavnom zdravstvu te saslusaju 5 min i onda te nakljukaju tabletama sto ne zelim. Hvala.

Odgovoreno: 27. 04. 2021.
• Poštovani, ako ste uradili sva moguća ispitivanja i otklonili druga medicinska stanja kao moguće uzroke, ovo je potpuno prirodna reakcija na teži stres. Svako reaguje drugačije i intenzitet reakcije je velikim delom stvar genetike. Čak i bebe pokazuju različite intenzitete emocija i to je nešto što nas prati kroz život. Kako za neprijatne, tako i za prijatne emocije. Ako Vam to ne remeti svakodnevno funkcionisanje i ako prolazi brzo nakon što se stresna situacija dogodila to ne bi trebalo mnogo da Vas brine. Tuga je zdrava emocija, postaje nezdrava onda kada traje predugo i pretvori se u depresiju. Neki ljudi u takvim situacijama jedu više nego obično, drugi potpuno izgube apetit. Ipak potrudite se da imate bar manje obroke tim danima i neka budu bogati zdravim mastima i proteinima. Na osnovu ovog što ste napisali moguće je da se radi o blažoj anksioznosti. Lekove ne smete uzimati na svoju ruku, posetite psihijatra i porazgovarajte o tome da li Vam je farmakoterapija neophodna ili ne.