Za zakazivanje telefonskim putem pozovite 063/687-460 Za zakazivanje telefonskim putem 063/687-460
1. Pitanje broj: #229504
Dobar dan. Pisem vezano za supruga. Ima 39 godina i bubreznu slabost drugog stepena kao i hipertenziju koju uz terapiju drzi pod kontrolom. Zanima nas ishrana kakva treba da bude? Da li treba ograniciti neke namirnice kao sto su jaja, badem , mlecni proizvodi? Za sada smo smanjili meso, izbacili suhomesnate i preradjene proizvode i sveli na mimimum upotrebu soli. Hvala
Odgovoreno: 19. 05. 2025.
• Poštovana,
Ishrana pacijenta može uticati na napredak hronične bubrežne slabosti i njene komplikacije. Optimalna dijeta mora biti prilagođena svakom pojedinačnom pacijentu i nužno je da u njenom kreiranju učestvuju nefrolog i dijetetičar. U najvećoj meri ona zavisi od stepena bubržne slabosti, tipa bubrežne slabosti te prisustva drugih pridruženih oboljenja kao što su povišen krvni pritisak, dijabetes ili srčana slabost. Isto tako, neki laboratorijski rezultati kao što su koncentracija kalijum ili fosfata u krvi pacijenta mogu zahtevati modifikaciju dijete.
Svi pacijenti sa hroničnom bolešću bubrega ipak bi trebalo da paze na unos soli, ograniče unos proteina i namirnica bogatih fosforom i kalijumom.
Ako želite mogu da mu napravim individualni plan ishrana.
Za detalje javite mi se na neki od sledećih linkova:
https://www.facebook.com/profile.php?id=61575267824779
linkedin.com/in/timea-berta
Srdačan pozdrav