Imam još nešto da pitam apropo mojih pitanja koje sam Vam postavila u vezi mog oca koji pije. Naime pre neki dan rekla sam mu da sam postavila pitanje psihologu i rekla sam mu to što ste Vi rekli ali on kaže: "Da, volim da pijem, i neću da se lečim" i šta sad ja tu više da uradim? Rekli ste "stoga bi bilo dobro da Vi zajedno sa majkom, njegovom suprugom, pokušate da ga motivišete na lečenje, a ako on to ne želi da sebe zaštitite ograđujući se od takvog njegovog ponašanja" molim vas recite mi kako da se ja ogradim od takvog njegovog ponašanja? Npr on kada popije on tada lupeta pred ljudima neke stvari o meni i našoj porodici i mene je toga užasno sramota, on time meni nanosi ljagu i sramotu.

Odgovoreno: 09. 11. 2015.
• Poštovana,
Razgovarajte sa majkom o tome da ga ona mora na neki način usloviti nečim radi lečenja. Najčeščeće se kod alkoholičara može postići motivacija ako se uplaše veoma mnogo bilo za svoje zdravlje, bilo za gubitak posla ili pak razvod braka. Ona može ako želi da odigra vrlo važnu ulogu ako mu kaže da neće ostati u tom braku ukoliko on nastavi da pije. Međutim, ako majka ne shvata ozbiljnost problema i kakva šteta se čini vama kao detetu kao i svoje " saučestvovanje" u njegovom nastavljanju prekomernog pijenja preteranom tolerancijom na takvo njegovo ponašanje, onda se malo toga može učiniti. Već sam vam rekla da vi kao dete niste tu da njega lečite već da živite svoj mladalački život punim plućima. Sve ovo što navodite i osećaj stida zbog neprimerenog očevog ponašanja su već odavno poznate posledice koje alkoholizam kao bolest ostavlja na porodicu. Vaša majka može otići u odeljenje zavoda za mentalno zdravlje (paunaova ulica na banjici) koje se baš bavi ovim problemom kao i drugim bolestima zavisnosti i posavetovati se stručnjacima kako da ga motiviše na lečenje.
Pozdrav