Postovani, ne znam da li ovo pitanje spada u ovu oblast, ali ako vec ne spada, ne sumnjam da ce te me Vi uputiti na pravo mesto. Imam 25 godina. Imala sam jednu duzu ozbiljnu vezu (2 god, u kojoj sam
izgubila nevinost) i ostale krace veze. Sad sam u ozbiljnoj vezi koja je jos uvek sveza. Nemam redovne sexualne odnose, jer je veza na daljinu. Dakle, imala sam vise partnera i sexualnih odnosa ali nijednom u zivotu nisam dozivela vrhunac (orgazam). Ja se strasno uzbudim i navlazim i sve sto sledi ali vrhunca nema. Nisam probala sama da se zadovoljim jer nisam ni imala potrebu za tim. Ne znam da li je istina, ali kazu da svaka zena moze sama doziveti orgazam. Moj partner se maximalno trudi da me zadovolji, i predigra traje bas dugo, ali bezuspesno. U prvoj vezi sam bila strasno povredjena, jer sam otkrila da me je decko delio sa drugom devojkom. Ne znam da li je to tacno, ali mislim da je meni jako bitna emotivna sigurnost u vezi, ali ja je jos nisam dozivela. Iako verujem da me moj sadasnji decko voli koliko i ja, ne znam koji je moj problem da li fizicke ili psihicke prirode? Mozete li mi reci da li postoje neke terapije i neka pomoc za resenje ovog problema i sta vi mislite koji je moj problem, tj. zasto ne mogu da dozivim orgazam?
Unapred se zahvaljujem...

Odgovoreno: 06. 05. 2008.
• Postovana,
problem u dozivljavanju orgazma ima relativno veliki broj zena, ali je samo kod malog broja taj problem uzrokovan fizickim problemima, a kod vecine postoji psiholoska barijera koja se moze prevazici, najlakse uz psihoterapiju koja bi mogla ukljucti i Vaseg aktuelnog partnera, naravno pod pretpostavkom da zelite da ga ukljucite i da on ima spremnost da se ukljuci u terapiju da bi Vam pomogao u resenju problema. Moguce je da zbog emotivne traume koju ste doziveli u vezi o kojoj govorite imate odredjene otpore i kocnice u seksualnim odnosima, ali to isto moze biti zasnovano i na Vasem vaspitanju koje, ukoliko je konzervativno, moze biti prepreka da se u seksualnom aktu opustite i uzivate, ili na nekim drugim faktorima koji su ucestvovali u formiranju Vase licnosti. Emotivna sigurnost je svakako bitna komponenta i moguce da ce i u Vasoj sadasnjoj vezi doci do poboljsanja kvaliteta seksualnih odnosa ukoliko se budete osetili sigurnijom i ukoliko veza postane stabilnija. Kvalitet seksualnih odnosa se cesto i popravlja upoznavanjem partnera medjusobno po pitanjima njihovih afiniteta, onoga sto im prija i sto im cini zadovoljstvo. Takodje, ne znaci da u nekoj drugoj vezi opet morate imati takav problem vec se moze desiti da od samog pocetka seksualne i emotivne veze sa nekim drugim partnerom Vas seksualni zivot moze biti potpuno zadovoljavajuci. Ne mislim time da treba beskonacno menjati seksualne partnere u potrazi za orgazmom. Ideju o samozadovoljavanju  ne treba odbaciti, jer cete, kroz samozadovoljavanju dodatno upoznati svoje telo, shvatiti sta vam donosi to konacno zadovoljstvo i znati sta da trazite od ovog ili nekog buduceg partnera kako bi vam oboma bilo prijatno. Istrazujte i trazite, jer ce se i Vas partner bolje osecati znajuci da Vas je ucinio zadovoljnom.