Imam 28 godina,trenutno nemam devojku,izgledam sasvim normalno,bavim se profecijom slicnoj vasoj,zavrsavam posledipl.studij...dakle uspesan. Medjutim,poslednjih godinu dvije primecujem da pocinjem da posmatram i muskrace.Imao sam devojke,trenutno ne. Dakle interesuju me,u sex.smislu,i muskraci... To mi stvara nervozu,inhibicije su mi prejake.Znam da gresim. Stavara mi unutrasnji konflikt...cak sam imao i peting sa jednim muskarcem...to me dovodi do "ludila". Da li je to razlog sto nemam devojku vec duze vreme,samo nesto kratko...? Da li se bisexualizam leci???Kako?Gde?
Molim Vas da mi pomognete!

Odgovoreno: 02. 05. 2008.
• Postovani,
problem koji navodite verovatno Vas stavlja na velike muke, samim tim sto se pitate da li je to sto osecate znak homoseksualnih i bliseksualnih tendencija, sto nije tako lako prihvatiti. Nije neobicno da se homoseksualne tendencije ostvare i osveste tokom perioda sazrevanja, mada je cesci slucaj da se jos posle puberteta odnosno ulasnom u adolescenciju osvescuje cinjenica  o privlacnosti osoba istog pola, pa je zato cesce da se sa specificnoscu seksualne orijentacije ljudi obicno srecu ranije u zivotu. Kod onih koji imaju snazniji otpor da to prihvate, pa i sami od sebe prikrivaju da ih privlace pripadnici istog pola, kasnije dolazi do ovakvih uvida, kako se verovatno desilo Vama. Zato je i prirodno da Vas ne privlace devojke, jer ste tu vrstu erotskog naboja pronasli u kontaktima sa muskarcima, iako ih, kako sam shvatila, jos niste u potpunosti realizovali.Homoseksualne tendencije mogu se javiti iz  nekoliko mogucih korena, gde se obicno navode eksperimentalni (koji moze biti deo eksperimentisanja adolescenata u periodu sekualnog sazrevanja), prisilni (u uslovima zatvora ili drugog oblika izolacije) i urodjeni, koji ne spada u kategoriju bolesti vec seksualnog opredeljenja, a samim tim se i ne leci. Biseksualizam obuhvata postojanje i heteroseksualnih i biseksualnih afiniteta i takodje moze imati samo eksperimentalni, provremeni ali i mnogo dublji koren koji je utkan u prirodu osobe koji takve afinitete ima. Uprkos raznovrsnim prakticnim pokusajima da se ovakve tendencije kod onih koji zele da ih se oslobode, otklone, rezultati pokazuju slab i nepostojan ucinak raznovrsnih terapija, odnosno veliku upornost i opstajanje ovih tendencija. Prosto, to je najcesce deo prirode a ne Vasih namera, pa je jako tesko otkloniti ih. Ukoliko se kod Vas radi o tom duboko ukorenjenom obliku, nije lose da se javite psihoterapeutu kako biste sa sobom rascictili svoj odnos prema tom delu svoje licnosti i ukoliko te tendencije opstaju i dalje kao deo Vaseg seksualnog opredeljenja, prihvatili sebe i svoja osecanja, kako biste nastavili da funkcionisete sa manje opterecenja i manje stresa. Nekada vec prihvatanje nekih delova nase licnosti, koje nam u pocetku izgledaju neprihvatljivo, daje nam mogucnost da realisticnije pogledamo na stvari i da budemo spremniji da sebe prihvatimo, a da zivot nastavimo pod manjim stresom i u boljoj harmoniji sa sobom.