Izvinjavam se ukoliko moj problem nije iz vase oblasti, ali posto nisam na listi videla bilo sta sto ima veze sa seksualnoscu, pretpostavila sam da bi mi bilo dragoceno i misljenje psihologa. Imam dvadeset godina i redovne seksualne odnose (poslednje tri-cetiri godine), zadnje dve godine sam u jako ozbiljnoj vezi i iako smo dugo zajedno nas seksualni zivot nije dosadan. On je prva osoba koja je uspela da me dovede do vrhunca ali jako me muci to sto, iako moje telo reaguje na stimulaciju kao da sam dozivela orgazam, ja ne osecam nista. Pretpostavila sam da problem nije fizicke prirode, nego psihicke pa vas zato molim da mi malo pojasnite ovu moju situaciju (da li je to normalno i zasto bi moglo da dodje do ovakvog problema?) unapred zahvalna

Odgovoreno: 04. 03. 2008.
• Iako kazete da ste u ozbiljnoj vezi, niste pomenuli kakva su Vasa osecanja u odnosu na partnera. Nisam sigurna sta podrazumevate pod uspesnim seksualnim odnosom i sta nedostaje u Vasem dozivljaju da bi bio potpun, ali pretposavljam da nedostaje neki dozivljaj psihicke opustenosti ili srece koji smatrate delom dobrog seksualnog odnosa. Sama cinjenica da ste uspeli da u ovom partnerskom odnosu dozivite vrhunac govori i delom o Vasoj pozitivnoj emocionalnoj investiciji, iako to ne prepoznajete kao posebno prijatno osecanje. Mozda se treba zapitati o intenzitetu vaseg emocionalnog dozivljavanja uopste, jer se kao deo strukture licnosti jos od najranijeg uzrasta manifestuje veoma razlicita sposobnost emocionalnog dozivljavanja i nivoa iskazivanja emocija.Posebno se treba pozabaviti nivoom emocija u konkretnoj vezi i u odnosu na konkretnog partnera, jer ste mozda Vi racionalan tip koji se vise fokusira na razumske, racionalne i prakticne odluke, a manje se bavi emocionalnim, "romanticnim", i inace u zivotu. Ako je tako, razumljivo je i ocekivano sto se ovako osecate i moze se pretpostaviti da je to prosto Vas stil. Postoji mogucnost da biste kroz rad sa terapeutom na dozivljavanju emocija mogli poboljsati svoju sposobnost identifikacije, kao i iskazivanja emocija, ako problem postoji u toj oblasti generalno.