imam 24 godina a moj decko 22, u vezi sam sa njim vec godinu i par meseci,  imala sam dugih veza a on nije, cudilo me je sto moze da ima samo jedan  odnos za dan, jer se kao istrosi...tvrdi da ga erotika ne zanima, da je sex samo glupa droga, da je Frojd budala..verujem da stvarno to misli..problem je sto sad imamo jos redje odnose, 3x mesecno i sto i tad > ne moze da odrzi erekciju..izbegava ih prilicno, oseca se lose sto me cesto razocara, a pitanje je sta ja da radim posto pretpostavljam da je problem psihogen???

Odgovoreno: 18. 12. 2007.
• nemaju svi isti nivo potrebe niti za emotivnim niti za seksualnim davanjem i uzimanjem, nesto sto je nas minimum moze biti neciji maksimum, tako da dolazi do nesklada u apetitima i potrebama. Ljudski kapaciteti u energetskom, pa i emotivnom i seksualnom davanju se veoma razlikuju! Ukoliko ste svom mladicu pokazali da ste razocarani, to moze biti dodatni razlog za njegovo uzmicanje i nesigurnost koju je mozda ranije vestije prikrivao i ponasanjem a i izjavama koje ste naveli. U svom pismu nista ne navodite o eventualnim emocijama koje su se za taj relativno dug period razvili, jer ako je to veza zasnovana na emocijama, pretpostavljam da ima drugih stvari kojima ste zadovoljni u odnosu na njega, pa se zato i odrzala toliko dugo, uprkos Vasem nezadovoljstvu. Ukoliko se veza zasniva dominantno na zadovoljenju seskualnih potreba, nejasno mi je zasto je i dalje odrzavate kad vec od njenog pocetka niste zadovoljni tim aspektom. Ako smatrate da je on osoba oko koje se treba truditi, imacete dovoljno strpljenja i takta da mu pokazete da su i druge stvari znacajne u Vasoj vezi i da vam je stalo, sto ce biti osnova za uspodtavljenje bolje komunikacije i mogucnosti otvorenog razgovora u perspektivi, gde se on nece sluziti frazama i negiranjem, vec ce mozda moci ickreno da govori o onome sto vi smatrate problemom u vezi. Kada se u medjuljudskim odnosima negomilava neizgovoreno nezadovoljstvo i nerazjasnjeni problemi, najcesce je epilog prekid, nekada i na minimalni povod, jer su granice strpljenja vec istrosene. Dakle,preispitajte prvo sebe koji je Vas motiv za odrzavanje veze i ako ih u sebi nadjete a da to nije samo nada da ce vas seks jednog dana biti odlican, nasli ste i nacin da mu pristupite. Verujem da znate da se mnoge partnerske veze uspesno odrzavaju cak i kada nema vrhunskih seksualnih dizovljaja, ukoliko postoje duboki emotivni razlozi za to, ukoliko je komunikacija medju partnerima iskrena i autenticna, ili iz mnostva drugih razloga koji su specificni za svaki partnerski odnos. S postovanjem, Dr Bojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije