postovana doktorice.Imam jedan problem ali ne znam kako da ga rijesim.Zbog par situacija sam pomalo izgubila povjerenje u muza.Bilo je prije situacija omalovazavanja,vrijedjanja..Prije 2 god je poceo raditi na sadasnjem radnom mjestu gdje je upoznao 2 nase cure(zivimo u inozemstvu),sa njima se navodno super slaze,svakodnevno su skupa na pauzama,njih troje i povremeno jedan mladic su "stalna klapa",jedino on zna sve njihove probleme i tzv." rame za plakanje".Prije 2 godine nam se rodilo dijete,on dobio to radno mjesto,POCELI nasi stalni problemi.Inace sam smatrala da imamo zivot standardan kao i svi drugi,iako je on uvijek govorio da sam bezveze ljubomorna,ali par situacija mi je unijelo gubitak povjerenja. Nasa komunikacija je unazad 2 gog.postala sve losija i losija,sex zivot inace za mene nikada nije bio nesto posebno,pa valjda zbog toga se previse ni ne trudim i ne nedostaje mi.Inace sam po tom pitanju malo previse stidljiva(ne znam zasto)cak i sa muzem,tj.tesko da se opu! > stim i da ponekad pokrenem incijativu u tom pogledu.Kroz sve to,naravno znam da je u sexu nezadovoljan,s druge strane poceo cvjetati kada prica o tim kolegicama,kada ih opisuje kako su uvijek vesele,zgodne...Nasa sva prica se sada svodi na razgovor o djetetu,i dogadjaje na poslu toga dana.Ja sam nekoliko puta pokusavala razgovarati,da pokusamo nesto promjeniti,prije 2-3tj.je rekao da mu se sve ovo gadi,ta nasa situacija,to stanje,on zeli vise slobode,ja ga gusim,unistavam mu sve oblike zezancije,od mene ne moze disati,zbog mene se ne moze privatno sa rad.kolegama druziti(iako mu ja za muski dio kolega nikada nista nisam rekla),znaci nedostaje mu druzenje sa njima dvema.Da se rastanemo nema novcane mogucnosti,mora da me trpi.Takve i slicne izjave su me jos dublje povrijedile.Nakon toga je pristao da jos malo pokusamo da ovaj brak spasimo.Kako da sebe tj svoje reakcije promjenim,da sebi pishicki olaksam sve ovo.I sada nakon takvih izjava ni sama ne znam da li se isplati pati!  ti,pokusavati i kad ce se opet ovakvo stanje vratiti,tj,pitanj!  e rastav  e ili ne.Sada mu ni na izjave njeznosti ne vjerujem,iznutra sam postala hladna.Kako da si olaksam i da za sebe najbolju odluku donesem.Imam li razloga za ljubomotu na te kolegice ,za koje sumnjam da on gaji za jednu od njih nesto vise od prijateljstva.unaprijed hvala

Odgovoreno: 28. 11. 2007.
• i sami ste svesni da je Vas brak vec duze u ozbiljnoj krizi, to ne treba niko da vam dodatno potvrdjuje. Ocigledno se medju vama izgubilo nesto veoma dragoceno-mogucnost uspesne komunikacije, koja je osnova uspesnog razresavanja kriza i problema. Cak i da njegovo srdacno prijateljstvo sa zenskim delom kolektiva nije nista vise od toga, bitniji problem je sto ste se sustinski udaljili. On Vam otvoreno zamera na skucenoj atmosferi koju,navodno, Vi pravite, ali je cinjenica da u tome udela imate oboje. Kada se covek umori od domace atmosfere koja podrazumeva obaveze, brige, svakodnevne ptobleme, lako je da mu se neobavezno drustvo jako dopada jer se od takvog druzenja ne ocekuje nista vise od zabave, sto porodicni zivot obicno nije. Ono sto o njemu govorite moze navesti na pomisao da je jos uvek emocionalno nedozreo i da na neki detinjasti nacin bezi od obaveza kroz neopterecujuce druzenje. Ukoliko nemate mogucnosti da sa njim o tome zapocnete konstruktivan razgovor koji bi vodio resenju problema, mozda biste mogli pokusati da najpre u svom ponasanju promenite neke stvari koje bi njegovoj prirodi vise odgovarale - da predlozite zajednicki izlazak koji bi oboma prijao, druzenje sa zajednickim prijateljima, da posvecivanjem jos vise paznje svom izgledu pobudite njegovo novo interesovanje za Vas, jer izgleda da je on covek kome monotonija ne prija i koji trazi izazove. Nova frizura ili zenstveni detalji mogli bi mu skrenuti paznju da je kraj njega zena koju je izabrao za svoju partnerku i koja nije samo teret, vec i atraktivna,privlacna, a ipak njegova. Imam utisak da brinuci o njegovom ponasanju zanemarujete sebe i svoje ciljeve. Ukoliko se Vas zivot svodi na kucu, dete i brigu o muzu, verovatno da ste svesni da i sebi cinite losu uslugu. Pokusajte da malo promenite smer svojih razmisljanja i da povremeno izadjete sa drugaricama sa kojima cete razmeniti i neke druge misli,a ne samo one vazane za Vas problem, da se ukljucite u fitnes, ili neku drugu rekreativnu aktivnost, da odete na masazu ili da sebi priustite neko malo zensko zadovoljstvo zbog cega cete se Vi licno osecati bolje i zraciti pozitivnom energijom. U tom slucaju biste mu verovatno posredno stavili do znanja da ni Vi niste bas toliko razliciti od onih koji su mu pogodno drustvo, da i Vi znate da se zabavite i uzivate. To bi imalo povoljne efekte i na Vas a mozda i na vas odnos. Takodje, koliko god bila prisutna Vasa stidljivost u intimnim kontaktima, trebalo bi da budete svesni da je do veoma znacajna komponenta dobrog partnerskog funkcionisanja, i ako biste pokusali da prevazidjete svoje kocnice i budete angazovaniji kada ste sa njim, verujem da bi i to doprinelo njegovom drugacijem sagledavanju cele situacije.Ovako Vas on dozivljava kao deo monotonog, opterecujuceg zivota u kome nema niceg novog, izazovnog i zanimljivog. Pokusajte da i sebi pomognete time sto cete umesto da glavna tema vasih dana bude ljubomora (bez obzira da li je opravdana ili ne)osmislite svoje slobodno vreme u kome cete i za sebe naci uzivanje i relaksaciju. Kada pokusate da na taj nacin izmenite svoju rutinu, mozda dilemu brak ili razvod, vise necete ni postavljati, a rekla bih da Vam je stalo da brak odrzite.Iako nigde niste pomenuli kakva su Vasa osecanja i da li zelite da ucinite sve da spasete brak proistice iz ljubavi ili straha od promene, verujem da je ovakav nacin zivota otupeo i Vasa a ne samo njegova osecanja.Zato, pokusajte da se najpre Vi probudite, a ako nije kasno za obnavljanje i Vasih i njegovih osecanja, rezultati nece izostati. Mnogo pozdrava, prof.dr Bojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije