Ja sam 79 godiste i posle van matericne trudnoce pre 2 godine sam pocela imati problema sa strahovima panicnim napadima i td.Svaki dan mi je bio kao poslednji a niko to nije razumeo u mojoj blizini pocela sam koristiti ksalol od 0,25 u pocetku jedan na dan a sad 2 na dan evo sad sam opet u drugom stanju 35 nedelja i dalje pijem ksalol moj doktor je rekao da je to ok ali ja se plasim imam samo 5 nedelja do porodjaja i tek sad me hvata panika da li ce beba biti dobro da li sam je povredila sa tim ksalolom evo vec 3 dana malo jedem zato sto me ubi ta neizvesnost,inace pijem mamavitu i plus tabletice za malokrvnost jer sam bila malokrvna ali vise nisam mada mi je doktor rekao da nastavim da njima,na ultrazvuku su mi rekli da je beba dobo da napreduje ali ipak ipak imam nocene more u vezu ksalola jer ga pijem od pocetka drugos semestra .Molim vas odgovorite mi da li sam jedini slucaj trudnica i ksalol i sta biva kad se porodim koje su mogucnosti da beba bude zdrava.Hvala

Odgovoreno: 14. 11. 2007.
• ukoliko ste uz konsultaciju sa lekarom uzimali lekove, zaista nemate razloga za brigu, jer se neki lekovi mogu uzimati bez posledica po plod, a da pri tome Vama bude lakse. Iako ste imali neprijatna iskustva, pa se zato i normalno bojite za ishod porodjaja, svaka trudnica manje ili vise ima dileme da li ce njena beba biti dobro i zdrava. Po tome ne odstupate od mnogih zena koje, posebno sto se trudnoca vise blizi kraju, pocinju intenzivno da razmisljaju o dogadjaju koji ih iscekuje. Kada gledate oko sebe, nekako Vam se cini da je svima lakse nego Vama, da su zdraviji nego Vi, da su srecniji i opusteniji. Kada biste bili vise upoznati sa neizvesnostima, dilemama i strahovima drugih, videli biste da su oko Vas isto ljudi prepuni strahova i problema, psihickih opterecenja i cesto osecaja bespomocnosti. Zato, glavu gore!Nastojte da uredite ishranu i odmor jer je to za Vas i Vasu bebu sada najvaznije. Nemate nikakav poseban razlog za brigu, ne vise od bilo koje trudnice. Sam porodjaj je uvek nov dogadjaj koji Vas sigurno dodatno puni neizvesnoscu, ali imajte na umu da ce se oVama brinuti ekipa strucnjaka koji ce voditi racuna o svemu i ne trosite energiju na preveliku brigu. Nastojte da misli preusmerite na druge stvari, pokusajte da citate, gledate filmove, razgovarate sa dragim osobama o temama koje Vas licno ne doticu. Energija ce Vam biti potrebna kad se beba rodi da biste se njoj posvetili, akumulirajte je i sacuvajte do tada. Mnogo vas pozdravljam Prof. dr Bojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije