nisam bas sigurna je li ovaj problem u vasem domenu ali...bila bi jako zahvalna ako bi neko pokusao odgovoriti na moje pitanje...  od nedavno sam u vezi i stvarno je sve ok izmedju nas dvoje, komunikacija, razumevanje, bliskost ali..sto se tice sexa tu ne funkcjonise... prvi put, valjda od silne zelje da sve bude kako treba...nije nista funkcjonisalo...prvo moj decko nije mogao zadrzati erekciju pa zatim je jako brzo i svrsio...po njegovim recima nikad mu se to nije desilio ranije..mada mi je pre toga rekao i nesto u stilu da nije siguran da li on moze ispuniti sve ono sto misli da ja zahtevam...krajnje, puna razumevanja sam mu pokusala objasniti da se to desava a narocito nakon duge pauze bez sexa kao sto je to u njegovom slucaju rec..cak mi je i zahvalio sto sam tako odreagovala na taj njegov problem...ali od tada imam utisak da izbegava sex pravdajuci to nekad plodnim danima, nekad bolovima u stomaku i slicno...svaki put, na njegovo svakodnevno insistiranje da se vidimo, jer ima potrebu da me vidi, napomene mi da nema bas puno vremena i da se mozemo videti na kratko, tek da me vidi...pokusali smo jos!  jednom u zadnjih mesec dana da vodimo ljubav, kad sam osetila da je spreman i da je u erekciji ali ubrzo nakon toga ponovo se desilo isto...izgubio je erekciju, pravdajuci time da sam previse uska....primetila sam da mu se erekcija javlja u situacijam kad je nemoguce da imamo sex,izazvana obicnim poljupcem..a kad se ja stvarno trudim pa i zadovoljavajuci ga oralno, nema nikakve reakcije, naravno ne uvek... i jos nesto sto sam primetila kod njega...nikad ne svrsi...bilo da je rec o oralnoj ili rucnoj stimulaciji, kad dodjemo do odredjenog momenta, on me prekida i jednostavno smiri se u par sekundi a do tada je imao erekciju 10-15 min. ne znam kako da zapocnem razgovor o tome...ustvari i pocinjali smo, on oseca nelagodu vezano za erekciju i ne bi da ja dolivam jos dodatnog pritiska na to... a o svrsavanju, tj ne svrsavanju ima opravdanje da ne zeli da se isprlja ili mene i slicno kao da je to najnormalnije...jedino je svrsio kad smo imali odnos i to prerano i zbog toga oseca!  o nenormalnu stid.ja se zaista nisam nikad susretala sa ovakvi!  m slucaj  em pa sam blago receno zbunjena...imam razumevanja i stalo mi je do njega, mogu sve da mu kazem i cak me on potice na to a o ovoj temi ne znam kako da imam pristup...jer se on ponasa kao da je najnormalnije sve...vise i ne znam kakav je ovo problem da li je reci o impotenciji ili samo o trenutnom pritisku....citala sam i o terminu odgodjeni orgazam, sto mi najvise lici na njegov problem ali ne mogu nigde detaljnije da nadjem pojasnjenje za to... molim vas bar vi pisite na svom sajtu o tome jer sam otkrila koliko je to velik problem da niko ne prica o tome niti se kome to desilo(????) ako nije problem za klinicku psihologiju, uputite me kome da se obratim...unapred zahvalna, zbunjena

Odgovoreno: 16. 10. 2007.
•
Postovana, po onome sto opisujete tesko je reci da li je problem Vaseg mladica samo psiholoske prirode, ali se cini da svakako ima i elemenata psiholoskih smetnji. Sam njegov odnos prema vasoj intimnosti moze biti posledica prvog neuspesnog pokusaja, posle cega je opterecen mogucnoscu novih neuspeha (kao sto se pokazalo i drugi put) i nije redak slucaj da takav unutrasnji pritisak u duzem periodu stvara smetnju za intimni kontakt. Ima muskaraca kojima se ovakav neuspeh desava u mnogim vezama, ali ih oni svakoj partnerki objasnjavaju kao "prvi put", tako da ne znamo sta je objasnjenju Vaseg mladica puna istina. Ipak, mislim da to da li je ranije, pre Vas, imao ovakve neuspehe ili ne, nije posebno vazno, vec Vasa spremnost i motivisanost da pokazete razumevanje i strpljenje, ukoliko ga procenjujete kao partnera vrednog truda, a rekla bih da je u Vasem slucaju tako. Mozda Vase potenciranje bliskosti samo pojacava otpor i u takvim slucajevima se preporucuje popustanje pritiska ili otvoren razgovor da cete seksualne odnose odloziti do trenutka dok on ne oseti spremnost. To, naravno, pretpostavlja, di Vi treba da odlozite svoje potrebe za intimnoscu sa svojim mladicem, i da cekate trenutak kada je on spreman da prevazidje svoje otpore i strahove. U terapiji seksualnih poremecaja, kada postoji problem sa erekcijom ili duzinom odnosa, cak se preporucuje terapija zabranom, odnosno zabrana intimnih odnosa na krace vreme, cak i kada usled dodirivanja i ljubljenja postoji potreba i spremnost, kako bi se akumulirala seksualna potreba i urodila, posle odredjenog vremena, obostrano uspesnim seksualnim dozivljajem. To se obicno radi uz savetodavni rad sa psihijatrom ili psihologom, ali pretpostavljam da mozete pokusati da upravo suprotnim nacinom ponasanja, dakle, kontrolisuci intimnosti tako da on zna da Vi necete da se kroz odredjeno vreme desavaju, stimulisete njegovu zelju i potrebu. To sto ljudi oko Vas cute o slicnim problemima nije cudno, iako se i drugima desavaju, ljudi izbegavaju da doticu podrucje seksualnih disfunkcija, a posebno nisu spremni da se drugima otvore i kazu da ih i sami imaju. To ne znaci da ste usamljeni u problemu. Uz strpljenje i razumevanje prema osobi do koje Vam je stalo, imate dobre izglede da zajedno resite problem. S postovanjem, dr Bojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije