Postovana doktorka, na osnovu naslova moje poruke verujem da Vam je jasno o cemu se radi. Pokusavala sam vise puta da imam sa deckom sexualne odnose, medjutim penetracija je jako otezana i koliko god ja zelela da se opustim i koncentrisem na to, u meni kao da postoji zid i kad krene da prodje kroz njega osetim uzasnu paniku i jak nadolazeci bol. Znam da je to psiholoske prirode, citala sam i na ovom sajtu o tom problemu, pa me zanima vase misljenje kako se izleciti. Procitala sam i da postoje posebne terapije kod psihoterapeuta i slicno i da je potrebno izvesno vreme. Ovo mi stvarno predstavlja problem, u depresiji sam zbog toga..Hvala

Odgovoreno: 30. 09. 2007.
• Postovana,
Iz Vaseg pisma vidim da ste se dosta interesovali za problem koji Vas muci, kao i da unapred znate da je potreban kontinuiran psiholoski ili psihijatrijski rad kako bi se prevazisli psiholoski otpori koji su u najvecem broju slucajeva u osnovi vaginizma. Iako na svesnom planu zelite da ostvarite dobar seksualni kontakt, potrebno je prevazici "zamke" nesvesnog, koje cesto idu od vaspitnih poruka roditelja, ranih traumatskih iskustava, predstave o seksu koja se u svakome od nas stvara zahvaljujuci mnostvu formativnih faktora. Ne samo problem vaginizma, nego mnogi drugi psiholoski i psihosomatski problemi upravo se zato resavaju uz pomoc strucnog lica koje sa strane, objektivno i strucno, moze da prepozna kljuc, pocetak i nacin razresenja simptoma. Kao prvo, nemojte sebi nabacivati osecanje krivice, a ocajavanje samo po sebi sigurno nece dati nikakve pozitivne rezultate, vec moze delovati samo kontraproduktivno!Zato, glavu gore i napravite prve korake ka onome sto ste vec shvatili da treba da uradite - javite se strucnjaku koji ce vam za odredjeno vreme, uz vase ucesce, makar olaksati taj psiholoski teret koji, iako ga mozda niste svesni, pritiska, usmeravajuci Vas upravo na kljucne tacke koje sacinjavaju jezgro problema. Problemima seksualnih disfunkcija se veoma dugo i uspesno bavi dr.Jezdimir Zdravkovic. Znacajno je da je Vas problem resiv!
Prof.dr Bojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije