Prof. dr Nađa Marić Bojović

Psihijatar

Telefon za zakazivanje
+381 63 687 460

Telefon za zakazivanje

Prof. dr Nađa Marić Bojović psihijatar i profesor na medicinskom fakultetu.

Telefon za zakazivanje

+381 63 687 460

Oblasti medicine

Specijalizacija

Grad

Jezici

Raspored rada doktora

Telefon za zakazivanje
+381 63 687 460

Najnoviji tekstovi koje je lekar objavio:

Postavite pitanje

Broj odgovorenih pitanja: 104

  1. Poštovani,

    Kako da najbrže i najsigurnije izbacim benzodiazepine iz organizma? Prestala sam da ih pijem, ali uz terapiju koju pijem Lamiktal, odnosno Lamal, Taita 60 mg i Sanval po potrebi koji ugalvno izbegavam da pijem jedino kad stvarno ne mogu da zaspim i Buprenorfin od 2x2mg ujutru. Ponekad na testu u roku od nedelju dana se znatno poveća koncentracija bezodiazepina iako ga ne pijem svakodnevno i nikada više od jedne tablete od 10mg i bude oko 280 000 najviše,  a ponekada spadne naglo i do 4 000. Šta može da prouzrokuje tako nagli rast ili pad? Lekari koji me leče se čude i uglavnom mi ne veruju kada im kažem da sam recimo za nedelju dana popila dva diazepama a u zadnjih 14 dana nisam ni jedan. 

    Odgovoreno: 24. 06. 2018.
    • Prof. dr Nađa Marić Bojović

      Poštovana,

      Koncentracije leka u krvi zavise od mnogo faktora, i mogu da osciluju. Ujedno, zavise i od mesta gde se rade, kao i od vremena uzimanja uzorka. U svakom slučaju nema potrebe da pratite koncentracije, već je važno samo da postepeno kompletno ukinete sve benzodiazepine, pa i Sanval. Postoje tehnike higijene spavanja koje mogu da pomognu da se san stabilizuje, o tome treba porazgovarati sa Vašim lekarom.

      Pozdrav

  1. Čupanje obrva i trepavica
    Pitanje broj: #157089

    Poštovani,

    Imam 15 godina. Moj problem je da čupam trepavice od 9-e godine, a sada i obrve. Više nemam ni jednu. Molim Vas da mi pomognete. Mnogi mi se smiju, dok drugi misle da imam rak. 

    Odgovoreno: 24. 06. 2018.
    • Prof. dr Nađa Marić Bojović

      Poštovani,

      Ovaj vid poremećaja spada u diskontrolu impulsa (trihotilomanija) i neophodno je da se leči psihoterapijom, kod specijalista psihijatra ili psihologa koji je obučen za rad sa decom i omladinom. Nekad je moguće da bude pozvana i porodica, da bi se što bolje ušlo u srž problema i rešili uzroci pojave ovih impulsa.

      Pozdrav

  1. Problem sa feminiziranosti
    Pitanje broj: #157135

    Poštovani, 

    Od rođenja imam problem sa feminiziranosti. Molim Vas koju terapiju da pijem, šta treba da uradim jer to mi jako smeta i predstavlja problem?

    Odgovoreno: 24. 06. 2018.
    • Prof. dr Nađa Marić Bojović

      Poštovani,

      Ne postoji specificna terapija tj. lek za feminiziranost. Ukoliko imate napetost, sniženo samopouzdanje i teškoće u socijalnim kontaktima, to je dobar razlog da potrazite pomoć psihologa i kroz psihoterapiju poboljšate svoje psihičko stanje i efikasnost u oblastima koje su Vam važne.

      Pozdrav

  1. Dijagnoza f33.2
    Pitanje broj: #157315

    Poštovani,

    Moj muž ima dijagnozu f 33. 2, liječi se od 2012. i ne može u invalidsku penziju u Banja luci. Ima još hemoroide, helico bakteriju i još raznih smetnji, gastritis. Ovdje je radio 22 godine i 6 mjeseci. U Austriji oko 5 ili 6 god. Ne znam šta dalje, samo da ima za lijekove, bar da mu daju tuđu njegu i pomoć. Da li ima bar na to pravo?

    Odgovoreno: 24. 06. 2018.
    • Prof. dr Nađa Marić Bojović

      Poštovana,

      Sa ovom dijagnozom (f 332) i sa ostalim smetnjama koje pominjete nije uobičajeno dobiti invalidsku penziju, a još manje tuđu negu i pomoć.
      Sva ova stanja mogu i treba da se leče, a ukoliko je poremećaj raspoloženja nelečiv lekovima, postoje i druge ne-farmakološke metode i o tome treba razgovarati sa psihijatrom koji leči Vašeg muža. Najvažnije je da se njegovo stanje popravi.

      Pozdrav

  1. Napadi panike
    Pitanje broj: #157158

    Poštovani,

    Da li su navedeni simptoma posledica nekog psihičkog poremećaja? Pre 10 meseci mi je iznenada pozlilo dok sam sedeo kod kuće. Simptomi: slabost u nogama, jeza, treperenje u vidnom polju, osjećaj vrtoglavice, nesvjestice, osjećaj da ću umrijeti. Strašan osjećaj straha. Od nalaza sam radio kks, dopler krvnih sudova vrata, nalaz na šećer, kreatinin, nalaz na helico bakteriju i hormone štitne žlezde. Sve je bilo u granicama normalnog, sem hormona štitnjace, kojom prilikom mi je konstatovana hipertireoza-hašimoto. Uzimam terapiju Favistan, Propanolol, Selen već 10 meseci, sa prekidima po preporuci lekara, ali simptomi koje sam gore naveo nikako da nestanu. Stalno mi se javljaju napadi slabosti u glavi, vrtoglavice, osećaj da ću umreti i zbog svega sam se zatvorio u kuću. Ne izlazim zbog straha od novih napada. Nekad se dešavaju takvi napadi svakodnevno, a nekad nestanu po 20 dana, pa se vrate. Pokušao sam da pijem i Xalol i Eglonyl, ali bezuspešno. Moj endokrinologom kaže da je stvar u mojoj "psihi" i da posetim psihijatra. S obzirom da mi ovo jako narušava kvalitet života molim Vas za savet. Imam 35 godina, pušač sam već 8 godina, nisam gojazan.

    Odgovoreno: 24. 06. 2018.
    • Prof. dr Nađa Marić Bojović

      Poštovani,

      Moguće je da postoji istovremeno i poremecaj rada štitne žlezde i anksiozni poremećaj (tipa paničnog poremećaja). Pošto ste već verovatno stabilizovali štitnu žlezdu, dobro bi bilo da se razmotri i dodatna terapija (psihoterapija+psihofarmak), ali se svakako treba javiti psihijartu i planirati dalji tok lečenja.

      Pozdrav

Prikazano 6-10 od ukupno 104 pitanja




Zakažite pregled kod Prof. dr Nađa Marić Bojović