Dr Marko Zlatanović

Doktor

Telefon za zakazivanje
063 687 460

Telefon za zakazivanje

dr Marku Zlatanoviću je uža specijalnost hirurgija pacijenata obolelih od šećerne bolesti kao i medikamentozno i lasersko lečenje istih.

Telefon za zakazivanje

Oblasti medicine

Specijalizacija

Grad

Jezici

Raspored rada doktora

Telefon za zakazivanje
063 687 460

Postavite pitanje

Broj odgovorenih pitanja: 52

  1. Redukovani molekularni refleks
    Pitanje broj: #151763

    Poštovani, 

    Nakon pregleda oftamolga dobila sam dijagnozu redukovani makularni refleks. Rod cc - 0.50 dsph=1.0 ros cc - 07.75/-0550ax55=1.0. 
    Recite mi nešto više o progresiji makularnog refleska, i daljoj perspektivi. Imam 36 godina, i kako razumem, ova dijagnoza je specifična za stariju populaciju, i nije nimalo optimistična uzeimajući u obzir moje godine. 
    Hvala najlepše

    Odgovoreno: 07. 05. 2017.
    • Dr Marko Zlatanović

      Poštovana,

      Smatram da se ne radi ni o kakvom problemu, već da je to Vaš oftalmolog napisao u skladu sa normalnim nalazom. Ukoliko brinete, savetujem da uradite pregled oct makule, kojim će se uvideti tačno stanje Vaše žute mrlje.
      Ja se lično nikada ne izjašnjavam o makularnom refleksu jer je to dosta subjektivna stvar. Objektivan nalaz koji nam daje oct je najvažniji kao i vidna oštrina koja je kod Vas 1,0 na oba oka i 100% govore o tome da Vam je žuta mrlja dosta dobra.

      Pozdrav

  1. Operacija vitrektomije
    Pitanje broj: #151853

    Poštovani,

    Imao sam operaciju vitrektomije na desnom oku. Pre par dana mi je izvađeno ulje iz oka koje je ranije bilo u njemu. Sad mi se u vidnom polju pojavljuju krugovi. 
    Da li je to normalna pojava? Čuo sam priče da ulje ne može da se izvadi u potpunosti iz oka i da je pojava krugova u vidnom polju posledica toga. 
    Da li je to tačno ili je nešto drugo u pitanju? 
    Hvala unapred

    Odgovoreno: 07. 05. 2017.
    • Dr Marko Zlatanović

      Poštovani,

      Gde ste imali operaciju oka? 
      Najvažnije od svega jeste da je retina na mestu i da Vi tim okom vidite. Uvek zaostanu sitni mehurići ulja koji nekada pri pogledu na dole umeju da prave problem. Njihova pojava ne treba da Vas brine. Kao što rekoh, najvažnije je da je nakon operacije retina na mestu i stanje stabilno.

      Pozdrav

  1. Gubitak vida tokom trudnoće
    Pitanje broj: #151953

    Poštovani, 

    Par dana unazad imam problem s desnim okom. Odjednom počne magliti, ne vidim dobro, i stvara mi osećaj iritacije. Ja sam u 4. mesecu trudnoće. Imala sam jake glavobolje ali su se sada one smanjile. Da li je moj problem sa okom normalan pojava u trudnoći ili ne? Molim Vas za savet.

    Hvala

    Odgovoreno: 07. 05. 2017.
    • Dr Marko Zlatanović

      Poštovana,

      Svakako Vam je potreban pregled oftalmologa na široku zenicu sa pregledom očnog dna i vidnog polja. Nije normalno da ne vidite tokom trudnoće. U toku drugog stanja je moguća blaga promena dioptrije jasnoće usled nakupnine vode u sočivu, ali gubitak vida nije normalna pojava. 

      Pozdrav

  1. Poštovani, 

    Pre dve godine mi je dijagnostifikovana upala očnog živca - perineuritis nervi optici. Još uvek imam problem sa njima. Ponekad mi se na sekundu pomešaju boje. Pijem Pronizon od kog se gojim, a i masti mi se jetra. Znam da zbog pomenutog stanja ne bih trebao da dižem ništa teško, ali me interesuje da li bih mogao da se bavim nekim sportom rekreativno?
    Moram se rešiti viška kilograma. Ograničavanje jela uz pronizonsku terapiju, gotovo da je nemoguće, jer mi upotreba leka otvara apetit. 
    Da li bih smeo da plivam sat vremena dnevno - tri puta nedeljno?

    Odgovoreno: 07. 05. 2017.
    • Dr Marko Zlatanović

      Poštovani,

      Koliko dugo koristite pronizonsku terapiju? Koliko godina imate? 
      Problem viška kilogrma bih stavio po strani jer za njega svakako ima rešenja. Mene brine činjenica da ste Vi već dve godne na pronzonskoj terapiji. Savetujem da uradite ponovo klinički pregled i potražite mišljenje još nekog lekara. 
      Stojim Vam na raspolaganju za dodatna pitanja.

      Pozdrav

  1. Poštovani, 

    Dve večeri koristim Xalatan kapi i tek drugo veče, nakon sat vremena od terapije, pojavilo se blago crvenilo u oku (u beonjači). Nema peckanja i drugih pojava. 
    Da li da prestanem sa terapijom i sačekam pegled za 5 dana ili da nastavim sa terapijom? Nisam u situaciji ranije da posetim lekara. Imam 49 godina i imam povišen šećer u krvi. Takođe, stres je problem sa kojim se suočavam i kao posledica njega javio mi se povišen očni pritisak
    Molim za Vaš savet.
    Pozdrav od Mime iz Valjeva

    Odgovoreno: 07. 05. 2017.
    • Dr Marko Zlatanović

      Poštovana,

      Kada jednom uvedete kapi koje ste naveli, koriste ih do kraja života, uz konstatno praćenje očnog pritiska, izgleda očnog živca, debljine njegovih nervnih vlakana i vidnog polja.
      S obzirom da većina kapi u svom sastavu sadrže konzervans, često je reakcija na njih blago crvenilo i iritacija. Dogovorite se sa svojim doktorom ukoliko Vam date kapi smetaju da promenite terapiju ili ukoliko reakcija nije izražena nastavite sa njima.
      Glavna neželjena sporedna dejstva kapi Xalatan jesu rast trepavica i pigmentacija oko očiju. 
      Da li ste pre postavljanja dijagnoze glaukoma uradili sledeće preglede, jer bez istih se kapi gotovo ne uvode: perimetrija, oct vidnog živca, gonioskopija, pahimetrija i tonometrijska krivulja (merenje očnog pritiska više dana za redom u različitim vremenskim itnervalima).

      Pozdrav

Prikazano 6-10 od ukupno 52 pitanja




Zakažite pregled kod Dr Marko Zlatanović