Anagen effluvium


Uzrok nastanka

Uzroci koji dovode do gubitka dlake kod anagenog efluviuma su: hemoterapija, neki lekovi (bizmut, levodopa, ciklosporini), ekspozicija hemikalijama, radioterapija, endokrina oboljenja, pemphigus vulgaris, trauma i dr.    

Klinička slika

Anageni efluvium se karakteriše progresivnim gubitkom dlake nakon ekspozicije nekim lekovima ili toksičnim hemikalijama. Najteži gubitak dlaka se povezuje sa primenom doxorubicina, cikofosfamida i nitrozureje. Gubitak dlake najčešće počinje 7-14 dana nakon primene hemoterapije. Gubitak dlake je reverzibilan.    

Dijagnoza

Postavlja se na osnovu anamneze, kliničke slike, dermatološkog pregleda, laboratorijskih analiza, trihograma i mikroskopskog pregleda dlake.    

Lečenje

Iako minoxidil ne može da prevenira alopeciju koja nastaje usled hemoterapije, može da skrati period gubitka dlake. Anageni efluvium je reverzibilan, tako da nakon završetka hemoterapije ili uklanjanja faktora koji je doveo do poremećaja, dlaka ponovo izrasta.  


Podeli tekst:

Povezani tekstovi:

Broj komentara: 1

  1. Don 23.09.2013

    Anagen effluvium? Meni lici na tipicnu androgenu alopeciu.


Vaš komentar nam je veoma dragocen, molimo upišite ga ovde