Antidepresivi smanjuju libido


Moderni lekovi za lečenje depresije SSRI (selektivni inhibitori reapsorpcije serotonina) najčešće uzrokuju probleme sa seksom. Kao najčešće korišćeni lekovi koji dovode do ovih problema, navode se  Prozac (fluoxetine), Zoloft, Seroxat, itd. Zavisno od studije i upotrebljenom leku, oko 40-80% pacijenata ima neki oblik seksualne disfunkcije.

Najgori problem je pad libida i ako do toga dođe obično nema druge mogućnosti nego promeniti antidepresiv. Istraživači takodje navode i podatak da se kod malog broja pacijenata javlja i dugotrajni negativni učinak na libido koji traje dugo vremena nakon prestanka uzimanja SSRI. Ukoliko je problem odložena ejakulacija ili orgazam onda se obično problem povuče nakon nekog vremena. Problem je što su SSRI trenutno popularni, a farmaceutske kompanije nerado govore o uticaju na libido.

Problem depresije, libida i antidepresiva je kompleksan. Često depresija sama uzrokuje pad libida, a ako se javi i nuspojava da antidepresiv dodatno smanjuje libido, stanje se još više pogoršava.

Problem smanjenja libida pod ustjecajem SSRI se povezuje sa delovanjem na serotonin. Naime, lekovi iz grupe SSRI deluju samo na povećanje serotonina, a upravo to je najverovatniji uzrok pada libida

Podeli tekst:

Povezani tekstovi:

Broj komentara: 7

  1. Snezana 20.03.2019

    Imam anksiozni poremećaj od mladosti i počela sam da pijem Saroxsat pre 6 godina. Bilo mi je dobro. U međuvremenu sam pocela da osećam  napade panike i uveden mi je Bensedin, pola tablete. Nuspojave su: javlja mi se drhtavica, pored nje a anksiozni napadi sa lupanjem srca. Uzimam samo jednu tabletu na dan Saroxsata i tu polovinu Bensedina koja me uspavljuje i ostaje sve isto. Da napomenem da imam hipotirozu, i u menopauzi sam. Imam 49 godina.

    Odakle da krenem sa lečenjem?


  2. Nikolic Srećko 17.08.2013

    Često su me u životu pratile stresne situacije. Pre 7 godina imao sam izuzetno jak toplotni udar. Imam 70 godina i kontrolisani dijabetis 27 godina. Do navedenog toplotnog udara nisam uzimao nikakve sedative. Nervoza, visok pritisak, tahikardija pa bradikardija, strah od smrti, zapušen nos i teško disanje itd. Počeo sam sa 1mg lorazepama, pa sam dozu povećavao do 5 mg, na to sam dodao 30mg lerivona (mijansan). Imao sam neprospavane večeri i tegobe koje su se isključivo javljale samo naveče pri promeni funkcija nervnog sistema. Od pre 8 meseci uzimam samo 2. 5 mg lorezepam, 5mg nitrozepam, 12mg remeron, 100mg karamabazepin. Kako da se osloodim zavisnosti, gde da se javim?


  3. Božo Kovačević 14.10.2011

    Pijem seroxad ujtro i u podne oko 2 meseca, a imam problem što ne mogu doživeti orgazam. Šta da radim, treba li tu menjati lek ili se smanjiti doza?


  4. Anica 04.12.2010

    Da li uopšte postoji neki lek protiv depresije a da nas ne vodi u neki drugi problem, kao što je ovaj sa libidom, jer po svemu sudeći, vadimo se iz jednog, a upadamo u drugi problem?!


  5. Sofija 07.07.2010

    Izmedju ostalih lijekova koje uzimam svakodnevno, doktor mi je uključio i zoloft. Naravno da imam problema sa libidom. To mi mnogo smeta, osjećam se manje vrijedna. Imam traume iz djetinstva, mladosti. U stvari cjeli život doživljavam, često, jako stresne sitacije (gubitak bliskih osoba, strašne bloesti u porodici) i pored svega toga funkcionišem normalno u svim svojim obavezama, kao majka i u poslovnom planu. Imam dijagnozu f29. Da li postoji način da riješim svoj problem?


  6. Djurica Mikić 14.03.2010

    Ja uzimam seroxat i ne samo što nemam želju za seksom, već nikako ne mogu ni da plačem kada imam potrebu za tim!


  7. Jovana 25.01.2010

    Istina, ja sam živ primjer.


Vaš komentar nam je veoma dragocen, molimo upišite ga ovde