Toksični melanodermitis


Toksični melanodermitis (melanodermitis toxica) predstavlja hiperpigmentacije koje nastaju nakon upale kože, uzrokovane kontaktom kože sa fototoksičnim supstancama i izlaganjem svetlu.

Uzrok nastanka

Verovatno je reč o fotosenzitivnoj reakciji. Promene se obično opažaju kod radnika koji su duže vreme bili u kontaktu sa katranima i mineralnim uljima, ako i kod osoba koje su kod osoba koje su koristile fotodinamične aditive.

Klinička slika

Klinički, na licu, na vratu, na dorzumima šaka i na podlakticama, vide se eritem (crvenilo), edem (otok), bule (mehurići), svrab i ljuštenje. Posle smirivanja zapaljenjske reakcije zaostaju retikularne ljubičastosmeđe pigmentacije, a ponekada se opažaju atrofija, teleangiektazije, lihenoidne papule, folikularna keratoza.

Dijagnoza

Postavlja se na osnovu anamneze, kliničke slike i dermatološkog pregleda.

Lečenje

Postoje  pokušaji da se hiperpigmentacije uklone kombinovanom primenom kiseline vitamina A i triamcinolonske kreme i hidrokinona.

Podeli tekst:

Povezani tekstovi:

Broj komentara: 0

Vaš komentar nam je veoma dragocen, molimo upišite ga ovde