Da zakažete pregled pozovite 063 687 460

Zakažete pregled 063 687 460

Najnoviji odgovori (79937)

  1. Do sada sam koristila lek " Karvileks 12.5mg " koi mi je u potpunosti odgovarao, medjutim lekar mi je promenio terapiju i prepisao " Karvedilol 12,5 mg". Interesuje me koja je razlika izmedju ova dva leka

    Odgovoreno: 11. 09. 2007.
    •  Postovana gospodjo, Svaki lek ima dva imena. Jedno je genericko, isto svuda u svetu, a drugo jeregistrovano, to je ono ime pod kojim je neka fabrika koja je lek proizvelanjega registrovala, odnosno krstila ga. Registrovana imena su razlicita. Obalek koja ste naveli imaju istu aktivnu supstanciju. To je karvedilol, lekkoji sluzi za lecenje povisenog krvnog pritiska, angine pektoris ilioslabljenog srcanog misica, srcane insuficijencije. I Karvileks i Karvedilolsadrze isti lek (karvedilol) u istoj dozi od 12.5 mg. Razlicit je samoproizvodjac, Karvileks proizvodi Actavis (ranije Zdravlje) iz Leskovca, aKarvedilol Habit Pharma, privatno preduzece iz Beograda.Na nasem trzistupostoji jos nekoliko preparata koji sadrze potpuno isti lek (karvedilol). Tosu: Dilatrend (Hoffman La Roche), Milenol (Panfarma-Hemofarm Grupa) i Coryol(Krka, Novo Mesto). Znaci, ukoliko je doza ista, medju ovim lekovima ne bitrebalo da bude nikakve razlike, sem imena. U toku proizvodnje lekova, njimase osim osnovnog, glavnog leka, dodaju mnoge druge supstancije bitne za,recimo, brze otapanje tablete u crevima, bolju rastvorljivost, laksetabletiranje, lakse klizenje u aparatu za tabletiranje i dr. Ove supstancije se mogu razlikovati u maloj meri od proizvodjaca do proizvodjaca, ali efekatleka ne bi smeo da bude razlicit, samo se moze desiti da ga pacijentirazlicito podnose.Drugo je pitanje zasto se jedan lekar odlucuje za ovaj ili onaj preparat akosu oni isti, ali to je pitanje marketinga farmaceutskih kuca i razlicitihvrsta pisanih ili nepisanih ugovora koje oni imaju sa pojedinim lekarima.

      S postovanjem,

      Prof. dr Srdjan Pesic

       

  1. pozdrav  pre otprilike nedelju dana na ruci mi se pojavila crvena tackica na ruci. moj prvi zakljucak je bio da se radi o obicnoj bubuljici. medjutim posle par dana pojavila mi se jos jedna, pa nakon toga jos par slicnih ali na drugoj ruci. mislila sam da mi ne odgovara novo mleko za telo koje sam pocela da koristim pa sam stoga prestala da se mazem sa njim ali nije pomoglo. nakon toga pojavilo mi se jos mnogo tih crvenih tackica, na nogama ( u predelu clanaka i oko kolena) kao i na stomaku.  znam da bih trebalo da se obratim lekaru,ali trenutno imam manjka vremena, ipak je ispitni rok u toku, pa Vas molim ako je moguce da mi kazete nesto vise o ovome bar za prvu pomoc.
     
    s postovanjem Jadranka

    Odgovoreno: 11. 09. 2007.



    • Da biste uspesno ucili morate biti zdravi,zato pravo dermatologu.Najverovatnije je rec o Impetigu-zaraznoj infekciji koze bakteriske prirode koja se vrlo brzo siri.

      dr Zorana Zlatanovic dermatovenerolog

  1. Imam problema sa nesimetricnim prekomernim znoijenjem( pojavljuje se samo ispod desnog pazuha), koje nije u vezi sa fizickom aktivnoscu,stresom,godisnjim dobom,odecom koju nosim..jednostavno se javi i kad mirujem.Ne znam da li je ovo vasa oblast, ali ako mozete bar me uputite kome da se javim ili kakve analize je potrebno da uradim. Imam 26god, nemam ( bar da znam:) )bolesti metabolizma ili bilo kakve druge, koristim antiperspirante ali oni uopste ne pomazu.Inace, nemam problema sa neprijatnim mirisom, vec samo sa mokrom flerkom koja se pojavi ispod desnog pazuha cim se obucem..pa zbog toga ne mogu mnoge stvari ni da nosim. 

    Hvala Vam unapred, 
    puno pozdrava Jelena

    Odgovoreno: 11. 09. 2007.
  1. Postovana dr Zlatanovic, 

    od maja meseca ove godine pocele su da mi se javljaju ogranicene povrsine na tabanima koje strasno svrbe.Nastaju odjednom i ne mogu da povezem hranu,lek ili odecu sa pojavom promena.Sponano isceznu za 24 h.TABANI ME TOLIKO BOLE JER PROMENA ZADEBLJA DA NE MOGU DA HODAM.Jave se na svodu tabana u gornjem delu ili na spoljnoj ivici stopala,na sredini.Osim toga,u 3 navrata mi je oticala leva polovina donje usne,a pocinjala je svrabom okolne koze.Primetila sam i ranicu na sluznici kada mi usna natekne.Ona zaceli sama za 10-12 sati,ali otok traje duze.Skoro mi je otekla cela usna,a isto tako i predeo podlaktice,leve,na granici sa sakom,predeo tenara,sa crvenilom,otokom i svrabom toloko da mi je savijanje zgloba rucja bilo otezano i bolno.Na koznom mi je doktorka rekla da je to urtica per anamnesis,i dala Claritine,od koga mi je bolje,ali se urtike i dalje javljaju.Brine me sto u zadnje vreme se pojavljuje cesce (ranije jednom mesecno,a sada na 2 nedelje).Radila sam amalizu krvi,rezultati su dobri,sem sto su leukociti 3,17*10 (na 9) i postoji limfocitoza 42%.Dugo imam i problem sa pitrijazom,koristila sam Mycoseb sampon,bilo je bolje,ali se gljivice vracaju i mislim da ne reaguju vise na ovaj lek.Da li ova urtika moze da bude povezana sa pitrijazom i sta da koristim od terapije?Treba li jos neke nalaze da uradim (bris koze)? 

    Unapred hvala, Sandra

    Odgovoreno: 11. 09. 2007.


    • Predlazem Vam da se dermatovenerologu javite onda kada imate promene na kozi koje ste opisali.Na osnovu pregleda i detaljne anamneze predlozice potrebna ispitivanja i adekvatnu terapiju.Sto se tice "pitirijaze" bezopasna je krajnje ali i krajnje uporna.Zahteva dugotrajnu terapiju ,a zatim povremenu upotrebu preventivnih sredstava.Predlazem Vam da se prvo pozabavite urtikarijom,a onda "pitirijazom".
       
      dr Zorana Zlatanovic dermatovenerolog

  1. Moj suprug ima 50 godina i već dve godine ispod pazuha ima site bubuljice osip koji ga povremeno peče i boli, najčešće u letnjem periodu. Dobio je terapiju GENTAMICIN-BETAMETAZON koju koristi skoro dve godine povremeno ustvari stalno kada ima svrab i pečenje. Dali je opasna dugotrajna upotreba te kreme a kada je ne upotrebljava opet se pojavljuje svrab i pečenje

    Odgovoreno: 11. 09. 2007.
    • .


      Prekinite sa mazanjem masti i obratite se dermatovenerologu sto pre.Mast koju ste koristili je kombinacija antibiotika i kortikosteroida.Ni jedan od njih se ne sme koristiti toliko dugo narocito ne na kozi pazusnog predela gde je koza tanka i posebno osetljiva.

      dr Zorana Zlatanovic dermatovenerolog

Prikazano 78461-78465 od ukupno 79621 pitanja