1. Pitanje broj: #74318
Postovani, marta meseca 2009. -e godine mi je dijagnostikovan tumor u medijastinumu (ca neuroendocrinicum mediastini sup. / c38. 1; st. Post ht (ep) no vi. - z51. 5; st. Post irr regio mediastini - z51. 0) . Od tada sam prosla 6 ciklusa hemoterapije (zavrseno decembra 2009.) , 20 zracenja (zavrseno aprila 2010) primala sam somatulin autogel 240 mg na 28 dana (od avgusta 2009 do oktobra 2010) i od januara 2010 i dan danas primam roferon 3 x 6 mij nedeljno. Ja se odlicno osecam, moj tumor se smanjio, krvna slika mi je odlicna, o svojoj bolesti cak ni ne razmisljam ali ono sto me najvise izludjuje jeste cinjenica da sam zbog svega izgubila preko 15 kg, misicnu masu kao i da nemam, jedem sve ali nikako ne mogu da se ugojim. Pila sam i megace sirup ali nista. Nisam nigde mogla da nadjem nijednu nutricionisticku ordinaciju niti bilo kakav savet za gojenje svi samo pricaju o mrsavljenju. Ne zelim da mi ovako dajete savete jer znam da je to nezahvalno u mom slucaju ali bih volela da mi kazete gde i kako bih mogla da zakazem pregled i da dodjem sa svim rezultatima da dobijem neku ishranu koja bi mi pomogla da resim ovaj problem. Unapred zahvalna, tanja fjodorov p. S. Body composition analyzer od 22. 04. 2010 kaze: age 40, height: 171 cm, weight: 50, 1 kg, bmi 17. 1 bmr 4908kj, 1173 kcal, fat% 21. 5% , fat mass 10. 8 kg, ffm 39. 3 kg, tbw 28. 8 kg, desirable range: fat% 23-34% , fat mass 11. 8 - 20, 3 kg. . .
Odgovoreno: 30. 12. 2010.
• Poštovana,
Šteta da niste dali da se nasluti gde živite, jer za srbiju mogu reći da su nutricionisti - lekari specijaliste higijene uglavnom u zavodima ili institutima za javno zdravlje, retko gde po domovima zdravlja, a ponegde ima dijetetičara u preventivnim centrima većih domova zdravlja. Za sada, jednostavno jedite više obroka, 5-6 dnevno, mešovitih, ne zapostavljajte ni mlečne proizvode, ni meso, proizvode od žitarica, ulja, povrće i voće. Slatke namirnice jedite tek kada ste pojeli redovan obrok. Kao dodatke između obroka koristite neku čašu mleka-jogurta ili soka više, grickajte miks od suvog i voća i raznih semenki. Ukoliko uvedete svakodnevno neku fizičku aktivnost, vežbe, bicikl, igre, ples, plivanje, šetnje ili drugo - nešto od tih kalorija će dovesti do blagog porasta mišićne mase umesto da sve ode u salo. Ne spremajte komplikovanu, jako začinjenu ili prženu hranu da bi veću količinu hrane lakše svarili.
Pozdrav
Komentari na pitanje: #74318
• Anastasija ljubomirovic 16. 08. 2015.
Molim vas ako neko zna gde mogu nabaviti megase sirup i dali ga uopste ima neka mi pomogne moja svekrva ga je pila i mnogo joj je pomagao sad ga nema nemozemo ga nabaviti ona ima karcinom debelog creva molim vas ako neko zna gde ga mogu nabaviti neka mi odg
• Molim gospodju tanju ako vidi moj komentar da mi odgovori u par recenica. Naime, operisan sam takodje 2009. Godine na vma u beogradu, imao sam tumor u mediastinumu, koji nije bio zlocudan, ali zato je bio velicine sake. Imam 23 godine sada. Moj problem je taj da sam izgubio glas, prva kontrola nakon 10 dana od operacije je bila i zadnja za mene. Nisam vise zeleo da idem na kontrole. Rekli su mi da ce mi se glas vratiti, a mozda i nikad nece. Znam da smo imali slicne operacije, pa me zanima da li je i vama ostecen glas? Preselio sam se u svedsku nakon operacije, i planiram da odem na kontrolu ovde, ali samo zbog glasa, ako postoji bilo kakva informacija koju mogu da saznam na vasem sajtu, da li je moguce da vratim svoj glas, i sta je zapravo bio uzrok gubitka glasa. Odgovore od doktora koji su me operisali nisam mogao da dobijem, jer su nakon moje operacije uhapseni zbog neke afere. Unapred zahvalan aleksandar