POSTAVITE PITANJE LEKARIMA

Moje ime je (opciono):
Moj email je*:
Moj pol je*(označite polje):
Godina mog rođenja je*:
Zemlja*:
Poštanski broj i mesto*:
Izaberite oblast*:

Ukoliko postoji potreba dodajte sliku uz vaše pitanje:

Odaberite datoteku
Ne želim da moji podaci budu vidljivi na sajtu stetoskop.info

Najnoviji odgovori  (75281)

Pitanje iz oblasti Psihijatrijske bolesti | Odgovoreno: 13.12.2017
Odgovorio: Prof. Dr Nađa Marić Bojović

Pitanje broj #154595

Poštovani,

Moja baka, koja ima 80 godina, je od pre dva meseca počela da spominje kako čuje muziku u daljini, nekoliko ulica dalje (nekad stare izvorne pesme, nekad misli da je cirkus koji se reklamira ulicama), a pre nekoliko dan je par puta i tvrdila da neko kuca ili zvoni na vrata. Vređa se kad joj kažemo da greši, da se ne čuje ništa. Inače normalno funkcioniše, nema ozbiljnijih bolesti. Sluh joj je čak jako oslabljen godinama, koristi aparat, ali kaže da joj ne pomaže. Malo je svađalačkije raspoložena, ali ne često. Izgubila je muža i ćerku u zadnjih 1,5 godinu. Preselili smo je na drugi sprat u istoj kući što je potreslo - to se možda malo vremeneski poklapa sa pojavom da čuje pomenute zvuke. Pitam se da li joj je potreban psihijatarski pregled? (mada mislim da bi se ljutila i ako bi joj predložili)

Poštovana,

Bilo bi dobro da se javi, moguće da bi manjim dozama lekova došlo do povlačenja perceptivnih poremećaja, ali ovi simptomi nisu alarmantni, česti su tokom starenja, a lekovi mogu imati neželjene efekte. Svakako bi stručnjak morao da proceni koris/rizik, a za to je neophodno da pacijent ode kod lekara.

Pozdrav

Postavite komentar Pogledajte postojeće komentare (0)
Pitanje iz oblasti Psihijatrijske bolesti | Odgovoreno: 13.12.2017
Odgovorio: Prof. Dr Nađa Marić Bojović

Pitanje broj #154612

Poštovani,

Nalaz glasi: izrazita tenzija, logoričan, religiozne ideje sumanutog karaktera, nema uvid u svoje stanje, slika psihotične reakcije vezana za politoksikomaniju s mogućim poremećajem osobnosti u podlozi. Da li je potrebna prisilna hospitalizacija, bez pokazivanja agresije?

Poštovani,

Poželjna je svakako hospitalizacija i temeljno ispitivanje - odabir terapije, ali za prisilnu hospitalizaciju je pitanje da li ima indikacija (opasnost po sebe ili okolinu - predmete/ljude usled mentalnog poremećaja). Ukoliko nema, trebalo bi naći načina da se dobrovoljno javi na lečenje.

Pozdrav

Postavite komentar Pogledajte postojeće komentare (0)
Pitanje iz oblasti Psihijatrijske bolesti | Odgovoreno: 13.12.2017
Odgovorio: Prof. Dr Nađa Marić Bojović

Pitanje broj #154652

Poštovani, 

U mojoj porodici postoji starija osoba za koju smatram da ima psihičkih problema. Laže, izmišlja, umišlja kako su svi protiv nje, ljubomorni, zavidni, itd..U stvari se krije od ljudi, priča sama sa sobom, ako joj se neko suprotstavi i skrene joj pažnju da to nije istina, svađa se, malo se smeje pa plače i sve tako iznova. Pokušano je na lep način, razgovorom da se reši problem ali nema poboljšanja, svaki put je sve gore. A kada se spomene doktor, počinje da viče kako nije luda, nego svi ostali i slično, i odbija bilo kakav pokušaj nagovora da ode na pregled. Zanima me Vaše mišljenje i moguća dijagnoza. I na koji način je moguće takvu osobu nagovoriti na pregled? 

Poštovana,

Verovatno se radi o psihotičnim simptomima u okviru degenerativnih promena (senijuma).
Vrlo teško je moguće uspostaviti saradnju i lečenje, jer su simptomi već poodmakli, tj. iz Vašeg pisma se vidi da je uvid slab. Najbolje da se neki drugi simptom (neki telesni simptom - prehlada, bolovi, pritisak. . .) stavi u fokus, umesto psihičkih, pa da se tim povodom ode kod lekara i potraži pomoć i za ove tegobe.

Pozdrav

Postavite komentar Pogledajte postojeće komentare (0)
Pitanje iz oblasti Psihijatrijske bolesti | Odgovoreno: 13.12.2017
Odgovorio: Prof. Dr Nađa Marić Bojović

Pitanje broj #154687

Poštovani,

Osećam gušenje čim se nakašljem i onda se izgubim od straha, vrti mi se u glavi i samo što se ne sruši. Više puta ranijih godina sam imala situaciju da se kao zadavim nekom hranom ili mi krene šlajm pa zastane u grlu i nisam mogla disati. Povratim se ja i sve je ok, a onda je sad krenuo taj neki napad straha sa prvim kašljem i toliko se oduzmem da samo čekam kada ću da se srušim. Imam hipotireozu i pijem lekove i nalazi su ok. Znam da je to psiha i treba mi pomoć. 

Poštovana,

Verovatno je da se radi o nekom obliku anksioznog poremećaja i bilo bi korisno da potrazite pomoć psihologa/psihoterapeuta ili eventualno psihijatra.

Pozdrav

Postavite komentar Pogledajte postojeće komentare (0)
Pitanje iz oblasti Psihijatrijske bolesti | Odgovoreno: 13.12.2017
Odgovorio: Prof. Dr Nađa Marić Bojović

Pitanje broj #154719

Poštovani,

Moja svekrva ima 84 godine. Nedavno smo išli kod psihijatra zbog lošeg spavanja i prepisan joj je Tritico retard. Ona sada još više ne spava i noću još više ustaje u nekom strahu. Pila je 150 mg a na poziv doktora on nam je rekao da joj damo 300 mg. Imena nam ne pamti i često pada. Molim Vas da odgovorite da li možda ima neki drugi lek za umirenje i spavanje. Inače mnogo šeta i uvek je u nekoj panici. 

Poštovana,

Moguće je promeniti terapiju, korigovati dozu (umanjiti), posebno jer dolazi do padova i to obavezno napomenite lekaru. Konsultacija sa njim je neohodna, ali efekat terapije (bilo koje) u stanjima koja ima Vaša svekrva je slab. Na žalost, u takvim poremećajima medicina još uvek ne uspeva da nađe efikasan i neškodljiv lek.

Pozdrav

Postavite komentar Pogledajte postojeće komentare (0)
Prikaži:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 ... 15057 |  Sledeća»

Pregledajte odgovore: