Lecenje Ginekologija Krvni Pritisak Trudnoca Ureaplazma

Zona zdravlja

« Pret. | 1 ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Članak iz oblasti Zona zdravlja
Postavljeno: 29.08.2007
Ocena: 2.76 | Komentari: 0

Alkoholna pića protiv raka bubrega

Konzumiranje alkohola može da smanji rizik obolevanja od raka bubrega, zaključili su švedski stručnjaci sa stokholmskog Instituta Karolinska. Oni su na uzorku od 865 ispitanika koji su bolovali od raka bubrega i 1.204 zdrava ispitanika iz kontrolne grupe ispitali uticaj konzumiranja različitih alkoholnih pića i količine unesenog alkohola na rizik da se oboli od raka bubrega, izveštava Rojters. Ispitanici su prijavljivali konzumiranje alkoholnih pića na bazi standardnih doza, čaša piva - 200 ml, čaša običnog vina - 100 ml, a čaša jakog vina ili žestokog pića 40 ml. Švedski istraživači su ustanovili da se sa konzumiranjem preko dve čaše crnog vina nedeljno rizik od raka bubrega smanjuje za 40 odsto, u odnosu na one koji ne piju vino. Sličan efekat ima i konzumiranje više od dve čaše belog vina ili jakog piva. Veruje se da je zaštitino dejstvo ovih pića posledica činjenice da sadrže fenole, koji imaju antioksidantna i antimutagena svojstva. Nije se pokazalo smanjenje rizika od raka bubrega pri konzumiranju slabijeg ili srednje jakog piva, kao i jakog vina i žestokih pića. I pored toga, švedski istraživači zastupaju stanovište da je zaštitno dejstvo 'zasluga' samog alkohola, pre nego određenih vrsta pića.  
Članak iz oblasti Zona zdravlja
Postavljeno: 23.08.2007
Ocena: 3.06 | Komentari: 0

Četvrtina odraslih u svetu boluje od visokog krvnog pritiska

U svetu će u roku od dve decenije od povišenog krvnog pritiska patiti 1,56 milijardi ljudi, ako broj osoba s hipertenzijom nastavi da raste sadašnjim tempom, objavio je naučni časopis 'Lancet'. Povišeni krvni pritisak je povezan s povećanim rizikom od bolesti srca, moždanim udarom i smću. Podaci koje je objavio časopis 'Lancet' pokazuju da je 2000. godine povišeni pritisak imalo 972 miliona ljudi, a zbog nezdravog modernog životnog stila ta će se brojka do 2025. godine verovatno povećati na 1,56 milijardi. Prema rečima stručnjaka, veliki deo problema se odnosi i na slabo pridržavanje tretmana, čak i u zemljama u kojima cena lekova za pacijente ne predstavlja problem. Naime, većina pacijenata veruje da je hipertenzija bolest koja se može izlečiti i prestaju da uzimaju lekove nakon što privremeno snize krvni pritisak. Podaci pokazuju da stanovnici zapadnih zemalja imaju 90 odsto izgleda da će u životu patiti od povišenog krvnog pritiska, najviše zbog nedovoljne fizičke aktivnosti, ishrane koja obiluje solju i mašću i konzumacije duvana i alkohola.  
Članak iz oblasti Zona zdravlja
Postavljeno: 30.07.2007
Ocena: 3.22 | Komentari: 0

Suncem protiv multiple skleroze

Multipla skleroza jedna je od najčešćih neuroloških bolesti koja širom sveta pogađa oko dva miliona ljudi. Ustanovljeno je da od nje češće obolevaju osobe koje žive u područjima udaljenijim od ekvatora, u kojima je nivo ultraljubičastog zračenja niži. Umereno izlaganje sunčevim zracima smanjuje šansu da se razbolite.
 
Članak iz oblasti Zona zdravlja
Postavljeno: 06.07.2007
Ocena: 2.93 | Komentari: 0

Tamna čokolada snižava pritisak

Zalogaj tamne čokolade dnevno pomaže da se spusti krvni pritisak, a da se pri tom ne dobije na težini, poručuje nemački tim s Univerzitetske bolnice u Kelnu. Tamna čokolada sadrži polifenole, hemijska jedinjenja za koja se veruje da su korisna za zdravlje. Neke ranije studije već su pokazale da hrana bogata kakaom povoljno deluje na srce, ali je postojala bojazan da bi dodatni šećer, masnoće i kalorije mogli da potru sve dobre efekte čokolade, podsetio je Rojters. Kelnski tim lekara ustanovio je da konzumiranje 6,8 grama tamne čokolade svakog dana, koja sadrži samo 30 kalorija, može da snizi krvni pritisak bez opasnosti od debljanja i drugih negativnih efekata. Tojbert i njegove kolege pratili su 44 odrasle osobe, starosti između 53 i 75 godina, koje su patile od povišenog pritiska i nisu imale drugih zdravstvenih problema. Metodom slučajnog uzorka neki među njima ušli su u grupu kojoj je svakog dana davana kocka tamne čokolade, koja je sadržavala 30 miligrama polifenola, dok je pripadnicima druge grupe davana kocka bele čokolade koja je sadržavala istu količinu kalorija, ali u kojoj nije bilo polifenola. Posle osamnaest nedelja, oni iz grupe koja je svakodnevno jela tamnu čokoladu zabeležili su smanjenje sistolnog [gornjeg] krvnog pritiska za tri, a dijastolnog [donjeg] za dva milimetra živinog stuba, a da pri tom nisu povećali težinu, holesterol ni nivo šećera u krvi. 'Na prvi pogled to izgleda kao skroman rezultat, ali kad bi svako za toliko smanjio krvni pritisak, rizik od kardiovaskularne smrti bio bi snižen za oko pet odsto', kaže dr Tojbert. Naučnici upozoravaju potencijalne korsinike ovog recepta za snižavanje pritiska da tamna čokolada može da pomogne, ali uz još neke promene u načinu života - više sportskih aktivnosti, konzumiranje većih količina voća i povrća i smanjenje unosa masti i šećera.  
Članak iz oblasti Zona zdravlja
Postavljeno: 24.04.2007
Ocena: 3.52 | Komentari: 0

Upotereba soli i bolesti srca

Dugoročno smanjenje količine soli u ishrani može da smanji opasnost od srčanog napada za 25 odsto, pokazali su rezultati američkog istraživanja. Naučnici su došli do pomenutih rezultata obavivši ispitivanje na više od 3.000 odraslih osoba, starosti 30 do 54 godine, kod kojih je dijagnostikovana predhipertenzija [krvni pritisak na granici da pređe u visok].
 
« Pret. | 1 ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
Na sajtu Biobalans.com izloženi su raznovrsni Preparati za mršavljenje
stetoskop.info/postanite-lekar-saradnik.htm
magazinewhite.com