Medicinski forum
Pitajte lekara
Dijete
Bolesti
Seksualnost
Lečenje
Moje zdravlje
Duh i telo
Psihologija
Za lekare
Aktuelno
Lifestyle
Adresar
Intervjui
Login/Prijava
Kontakt
Marketing
Lifestyle
Zdrava hrana
Zona zdravlja
Apotekar u kući
Mentalna higijena
Mali i veliki
Zdravi saveti
Zdravlje i lepota
stetoskop.info
Lifestyle
Zdravi saveti
Zdravi saveti
Najnovije
Najpopularnije
5 članaka
10 članaka
20 članaka
50 članaka
« Pret.
|
1
... |
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Sled. »
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 13.10.2007
Ocena:
3.23
| Komentari:
0
Čaj jača kosti
Istraživanje sprovedeno u Australiji na 1 500 žena u dobi od 70 do 85 godina tokom 5 godina proučavalo je uticaj konzumiranja čaja na čvrstinu kostiju. Rezultati objavljeni u stručnom časopisu Clinical Nutrition pokazali su da žene koje redovno piju čaj imaju 2.8 posto veću čvrstinu kosti od onih koje u ovom popularnom toplom napitku ne uživaju. U petogodišnjem razdoblju žene, koje vole ovaj napitak izgubile su prosečno 1,6% koštane gustine u poređenju s ostalima koje su izgubile 4%. Lekari pretpostavljaju da sastojak čaja antioksidans flavonid deluje preventivno na kosti. “Flavonidi imaju stimulativan efekat na koštane ćelija, kao i fitoestrogeni koji povećavaju nivo estrogena”, tvrdi dr. Amanda Devine, vođa istraživanja.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 09.10.2007
Ocena:
3.25
| Komentari:
0
6 lakih načina da izbegnete kamen u žuči
Navešćemo 6 lakih načina da izbegnete kamen u žuči.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 03.10.2007
Ocena:
3.16
| Komentari:
0
Manje šećera, duži život
Tim Univerziteta u Jeni iz Nemačkog Instituta za ljudsku ishranu, na čelu sa endokrinologom Mihaelom Ristovom, ustanovio je da ograničavanje glukoze - prostog šećera kakav se nalazi u slatkišima i predstavlja primarni izvor energije, pokreće proces kojim se kod nekih crva životni vek produžava do 25 %. Ukoliko bi ograničenje glukoze imalo slično dejstvo i na ljude, njihov život bi samo tom promenom u ishrani mogao da se produži za petnaestak godina.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 27.09.2007
Ocena:
3.11
| Komentari:
0
Najvažniji je dobar holesterol
Pijete lekove i pazite na ishranu kako bi smanjili nivo lošeg holesterola. Odlično! Ali to je samo pola posla. Rizik od srčanog i moždanog udara ostaje i ako imate premalo holesterola. Onog drugog. Količina "dobrog holesterola" u krvi ostaje važan faktor za sprečavanje razvoja srčanih bolesti bez obzira na nivo "lošeg holesterola". Među pacijentima koji su uzimali lekove za snižavanje holesterola poznate kao statine pokazalo se da što je veći nivo HDL-a ili dobrog holesterola manja je šansa za srčani udar ili druge kardiovaskularne poteškoće. Dr. Philip Barter s Instituta za istraživanje srca iz Sydneyja kaže da je rezultat važan jer "pokazuje vrlo jasno da je rizik vrlo realan" čim je nivo dobrog holesterola ili HDL-a preniska. "To znači da lekari ne smeju ignorisati nizak nivo HDL-a čak i ako propisuju statine. Moraju učiniti nešto i s HDL-om ako on ostaje na niskom nivou," kaže dr. Barter. Lekari znaju godinama da HDL tj. lipoprotein visoke gustine štiti od srčanog ili moždanog udara verovatno tako da čisti loš lipoprotein holesterol niske gustine poznat pod skraćenicom LDL. "Čak i ako je LDL/loš holesterol na vrlo niskom nivou nizak nivo HDL-a i dalje predstavlja veliki zdravstveni rizik. Ovo je iznenadilo mnoge ljude, uključujući i mene," kaže Barter. Ali kako podići nivo HDL-a? Lekovi koji to čine često imaju problematične nuspojave. Najbolji način je postati fit i vrlo aktivan. To je čini se najefektivnije u ovom trenutku. Utešno je znati da snižavanje nivoa lošeg holesterola ipak smanjuje šanse za moždani i srčani udar za 40 do 50 posto. Popravljanje nivoa dobrog holesterola osiguralo bi nas u potpunosti.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 25.09.2007
Ocena:
3.11
| Komentari:
0
Otkrijte holesterol na vreme!
Deca do devet godina, koja imaju povišeni holesterol, kasnije imaju povećanu opasnost da dobiju neko kardio-vaskularno oboljenje, saopštili su naučnici u studiji objavljenoj u Francuskoj.
Najnovije
Najpopularnije
5 članaka
10 članaka
20 članaka
50 članaka
« Pret.
|
1
... |
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Sled. »
Sponzori