Medicinski forum
Pitajte lekara
Dijeta
Bolesti
Seksualnost
Lečenje
Moje zdravlje
Duh i telo
Psihologija
Za lekare
Aktuelno
Lifestyle
Adresar
Login/Prijava
Kontakt
Marketing
Lifestyle
Zdrava hrana
Zona zdravlja
Apotekar u kući
Mentalna higijena
Mali i veliki
Zdravi saveti
Zdravlje i lepota
stetoskop.info
Lifestyle
Zdravi saveti
Zdravi saveti
Najnovije
Najpopularnije
5 članaka
10 članaka
20 članaka
50 članaka
« Pret.
|
1
... |
3
|
4
|
5
|
6
|
7
...
9
|
Sled. »
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 11.12.2007
Ocena:
3.28
| Komentari:
0
Povišen kalcijum u krvi starijih osoba slabi mentalne sposobnosti
Visok nivo kalcijuma u krvi kod starijih osoba može da bude povezan sa lošijim mentalnim funkcijama i bržim gubitkom kognitivnih funkcija, kao što su pamćenje, učenje i razlučivanje, saopštili su holandski naučnici. Holandski naučnici su ispitivali 8.000 ljudi od 75 godina tokom 11 godina. Kalcijum može da uđe u mozak, mada još nije poznat način na koji taj mineral može da ugrozi kognitivne funkcije. Nekoliko ranijih studija je pokazalo da visok nivo kalcijuma u nervima i moždanim ćelijama može da utiče na uništavanje tih ćelija. U studiji se navodi da su neophodna dodatna istraživanja, kako bi se pojasnili mehanizmi kojima kalcijum unutar i izvan nervnih ćelija može da utiče na pogoršavanje mentalnih sposobnosti.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 27.11.2007
Ocena:
2.5
| Komentari:
0
Omega 3 sprečava demenciju
Nezasićene masne kiseline 'omega 3' smanjuju opasnost od demencije za 60 odsto, pokazali su rezultati istraživanja koje je grupa francuskih naučnika iz Instituta za zdravlje i medicinska istraživanja [Inserm] sprovela na 8.100 osoba starijih od 65 godina. Posle četiri godine praćenja načina ishrane tih osoba, istraživači su ustanovili da je opasnost od demencije manja za 60 odsto kod onih koji redovno konzumiraju ulje bogato nezasićenim masnim kiselinama 'omega3' kao što je ulje od lana, oraha i uljane repice, a za 30 odsto kod osoba koje redovno konzumiraju voće i povrće. Kod osoba koje konzumiraju ribu najmanje jednom sedmično opasnost od razvoja demencije se smanjuje za 40 odsto, a od degenerativnog moždanog obljenja Alchajmerove bolesti za 30 odsto. Istraživači su naveli da se ti rezultati odnose samo na osobe koje nisu nosioci gena 'ApoE4' koji podstiče nastanak Alchajmera iako su i te osobe kada ne konzumiraju nezasićene masne kiseline 'omega 6' u većim, a 'omega 3' u manjim količinama izložene dva puta većoj opasnosti od pojave demencije, preneli su francuski mediji.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 12.11.2007
Ocena:
3.08
| Komentari:
0
Potrošite 200 kalorija dnevno
Prostom računicom, to znači da ćete izgubiti 18000 kalorija za tri meseca! A to je isto kao 3 kg masnih naslaga... i to bez sporta i zamaranja.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 12.11.2007
Ocena:
2.92
| Komentari:
0
Višak kilograma ubija!
Višak kilograma i gojaznost povećavaju opasnost od pojave raka creva, dojki i pankreasa, pokazali su rezultati istraživanja obavljenog na 7.000 ljudi širom sveta, koje je u Londonu objavio Svetski fond za istraživanje raka. Stručnjaci ističu da se, kada se napuni 21. godina života, formira donja granica normalne telesne težine, posle čega tokom celog doba zrelosti treba izbegavati gomilanje kilograma. Kako bi se izbeglo povećanje telesne mase, oni preporučuju minimum 30 minuta svakodnevne umerene fizičke aktivnosti koja se može uporediti s bržim hodom. Što se tiče ishrane, preporučuje se da se konzumiranje crvenog mesa ograniči na manje od 300 grama sedmično, maksimalno izbegavaju suvomesnati proizvodi, kao i da žene konzumiraju po jedno alkoholno piće dnevno, a muškarci dva, ali i da se ograniči konzumiranje zaslađenih napitaka, kao i namirnica velike kalorijske vrednosti. Nasuprot tome, preporučuje se konzumiranje u proseku najmanje 600 grama dnevno povrća koje ne sadrži skrob i voća. Dodaci ishrani se, kako ističu stručnjaci, ne preporučuju.
Članak iz oblasti Zdravi saveti
Postavljeno: 03.11.2007
Ocena:
2.67
| Komentari:
0
Salo stvara tumore
Telesna masnoća ključan je faktor u razvoju raka, puno važniji nego što se to dosad verovalo. Rak nije sudbina, on je stvar rizika i odabirom načina života možete menjati taj rizik. Opasan je i mali višak kilograma. Čak i oni koji nisu gojazni, a imaju "viška", morali bi izgubiti na težini ako žele smanjiti opasnost od raka, kaže se u velikoj međunarodnoj studiji. Svetski fond za istraživanje raka sproveo je dosad najveće ispitivanje odnosa životnog stila i raka i izdao nekoliko oštrih upozorenja, javlja BBC. Među ostalim, osoba treba paziti da se u odrasloj dobi ne udeblja, izbegavati zaslađena pića i alkohol i ne jesti šunku ili slaninu. Osim toga, svako bi se trebao potruditi da bude što mršaviji, a da ne pređe u pothranjenost. Osobe s indeksom telesne mase (BMI) od 18,5 do 25 spadaju u grupu zdravih. Ali studija je pokazala da im se rizik povećava kako se penju prema BMI 25 i zato bi svatko morao pokušati ostati što niže. Novoobjavljeni dokument ne sadrži nova istraživanja, već analizu 7.000 postojećih studija sprovedenih u zadnjih pet godina. Rezultat je, kažu stručnjaci, dosad najopsežnija studija opasnosti od nekih životnih stilova. Stručnjaci smatraju da je telesna masnoća ključan faktor u razvoju raka, i da je puno važniji nego što se to dosad verovalo. Iako dve trećine svih slučajeva raka nisu povezane s načinom života i čovek malo može učiniti da ga spreči, autori izvještaja kažu da su napisali popis preporuka, a ne "zapovesti". "Ako ljude zanima smanjivanje opasnosti od raka, to mogu postići tako da poštuju preporuke", rekao je profesor Martin Wiseman. "Rak nije sudbina, on je stvar rizika i odabirom načina života možete menjati taj rizik. Važno je da ljudi shvate da oni kontrolišu što čine", dodao je.
Najnovije
Najpopularnije
5 članaka
10 članaka
20 članaka
50 članaka
« Pret.
|
1
... |
3
|
4
|
5
|
6
|
7
...
9
|
Sled. »
Na sajtu Biobalans.com izloženi su raznovrsni
Preparati za mršavljenje