Ocenite članak:
  • 11
(2.18 / 11)

Svakodnevno konzumiranje gaziranih pića može biti opasno


Postavljeno: 30.05.2009

svakodnevno-konzumiranje-gaziranih-pića-može-biti-opasno

Svakodnevno konzumiranje gaziranih sokova može dovesti do hipokalemije, odnosno manje kalijuma u krvi. Takvo stanje izaziva probleme u radu srca i paralizu, smatraju francuski lekari.

Pregledom kliničkih slučajeva utvrđeno je da unošenje veće količine gaziranih pića koja sadrže mnogo šećera i kofeina može da izazove drastičan pad koncentracije kalijuma u krvi, odnosno stanje poznato pod imenom hipokalemija.

Male promene u koncentraciji kalijuma mogu da izazovu ozbiljne poremećaje u radu kardiovaskularnog i neuromišićnog sistema.

Tipični simptomi hipokalemije su umanjena snaga mišića, grčevi, drhtavica i mučnina.

U ekstremnijim slučajevima, nedostatak kalijuma može da izazove probleme u radu srca i paralizu.

"Prekomerno konzumiranje gaziranih sokova može da izazove hipokalemiju i negativan efekat na vitalne mišićne funkcije", navode lekari.

U studiji su ispitani slučajevi pacijenata koji su dnevno pili dva do devet litara gaziranih pića, uključujući dve trudnice koje su primljene na bolničko liečenje zbog opasno niskog nivoa kalijuma u krvi.

Obe žene su se brzo i potpuno oporavile nakon što su prestale da piju gazirane sokove i uzimale kalijum oralno ili intravenozno, navodi se u studiji koja će biti objavljena u Međunarodnom žurnalu kliničke prakse.


 Komentari: 0 | Pogledajte komentare | Pošaljite komentar Postavite pitanje lekaru
 
magazinewhite.com