Svakodnevno slušanje muzike može da pomogne pacijentima koji se
oporavljaju od moždanog udara, saopštili su finski naučnici.
U studiji objavljenoj u pariskom medicinskom časopisu 'Brejn' naučnici
su naveli da slušanje dva sata dnevno muzike može da pomogne pacijentu
u oporavku i u popravljanju verbalnih i drugih kognitivnih funkcija.
Muzika može da pomogne u popravljanju raspoloženja, više nego slušanje
audio kaseta o knjigama.
Blagotvorna dejstva muzike za lečenje anksioznosti, depresije i bola,
čak i šizofrenije, demencije i autizma, već su poznata, ali ova studija
prvi put sugeriše da je muzika dobra posle moždanog udara.
Muzika je
dobra za stimulisanje mozga da se navikne na oštećenja izazvana udarom,
a ta oštećenja mogu da utiču na govor, pažnju ili pokrete.
'To je jeftino oruđe koje bi moglo da upotpuni terapiju lečenja',
navodi se u studiji, tokom koje su ispitani pacijenti koji su slušali
muziku još u bolnici neposredno posle moždanog udara.