Da bi ispitao uticaj magnezijuma na kosti zdrave populacije, tim sa
Jejla je obavio istraživanje na grupi od 44 devojčice, uzrasta od
osam do 14 godina, od kojih je polovina tokom godinu dana dobijala 300
dodatnih miligrama magnezijuma dnevno, dok je drugoj polovini davan
placebo.
Sve izabrane devojčice pre istraživanja nisu imale dovoljan unos magnezijuma
- on je bio ispod 220 mg dnevno, dok je preporučena dnevna količina
tog minerala za devojčice od osam do 13 godina 240 mg, a za one od
14 do 18 godina 360 mg dnevno. Po proteku godinu dana, devojčice koje
su dobijale dopunski magnezijum imale su znatno veći sadržaj koštanih
minerala u predelu karlice, u odnosu na one koje su primale placebo.
I njihove kosti kičme bile su boljeg sastava nego kod devojčica na
placebu, ali tu razlika nije bila tako značajna. Kod devojčica koje
su primale dodatni magnezijum nije bilo nikakvih neželjenih propratnih
pojava osim nekih slučajeve dijareje, koja se, po dr Karpenteru, može
izbeći postepenim uključuvanjem dodatnog magnezijuma u ishranu. Ostaje
pitanje kako bi na dopunski magnezijum reagovale one devojčice koje
konzumiraju dovoljno ovog minerala u svakodnevnoj ishrani.
Međutim, takvih je sve manje u SAD, budući da istraživanja pokazuju
kako se stalno povećava broj onih koje kroz ishranu ne dobijaju dovoljno
magnezijuma.