"U
našoj studiji mi nismo pronašli nikakav uticaj kofeina," kaže Dr Bodil
Hammer Bech, sa Instituta javnog zdravstva u Arhusu, Danska.
Za
razliku od drugih istraživačkih projekata u kojima je ženama koje su se
porodile postavljalo pitanje koliko kafe su dnevno unosile u organizam za vreme
trudnoće, danski stručnjaci su posmatrali 1207 trudnica, koje konzumiraju kafu, nasumično odabrane, koje su ispijale napitke bez kofeina ili napitke sa
kofeinom za vreme druge polovine trudnoće. Žene nisu znale u koju nsu grupu
bile svrstane.
"Imali
smo dve grupe i nismo našli nikakvih razlika između prosečne težine
novorođenčeta trudnice koja je umereno konzumirala kafu, oko 3 šoljice na dan",
kazala je Dr Bech, čija je istraživanja
objavio British Medical Journal.
"Razlika
u težini beba između dve grupe bila je svega 20 grama i nije bilo razalika u
gestacionom dobu" kazala je ona agenciji Reuters.
U
grupi koja je konzumirala kofeinske napitke 4,2 % beba je rođeno prevremeno,
dok je u drugoj grupi, koja nije ispijala napitke sa kofeinom, na svet ranije
došlo 5,2% novorođenčadi. Broj dece čiji je gestacioni period bio mali je
približan u obe grupe. Dr Bech je rekla da žene koje piju dosta kafe obično i
prilično puše i ispijaju alkohol u odnosu na druge žene, tako da ovi faktori
zajednički mogu imati uticaja na težinu deteta. Ali pošto su žene u studiji
nasumično birane, drugi faktori koji mogu imati uticaja na bebe u trudnoći su
bili podjednaki u obe grupe. U ranijim studijama Dr Bech i njen tim su prikazali
da izuzetno konzumiranje kafe, 8 šoljica i više, može povećati rizik od
prevremenog porođaja.
"Oko
tri šoljica kafe na dan je u redu, ali žene sa većim potrebama trebalo bi da se
pripaze" zaključuje Dr Bech.