Ocenite članak:
  • 44
(2.89 / 44)

Čaj, a ne kafa


čaj-a-ne-kafa

Kad bismo pili čaja koliko i kafe, rizik za demenciju smanjio bi se i do 60 posto, a najbolje je piti crne čajeve. Flavonoidi, polifenoli i tanini, pa čak i fluor, odnose pobedu nad kofeinom.

Samo dve šoljice crnog čaja dnevno smanjilo bi rizik od demencije do 55%, pokazalo je istraživanje sa Univerziteta u Singapuru.

Čaj, posebno crni, zahvaljujući bogatstvu blagotvornih sastojaka puno je zahvalnije osveženje od kafe koja je do sada na račun kofeina smatrana prijateljem koncentracije i kognitivnih potencijala uopšte.

Studija je obuhvatila 2500 pojedinaca u starosti od 55 godina naviše i vodila se evidencija o njihovim navikama ispijanja čaja. Svako se potom podvrgavao testiranju kognitivnih funkcija. Eksperiment je ponovljen dve godine kasnije pa je otkriveno da su ljubitelji crnog čaja pokazali najmanji pad u kognitivnim sposobnostima, što je jedan od prvih znakova demencije. Oni koji su pili šest do deset šoljica na dan poboljšali su šanse za do 63% u odnosu na one koji uopšte nemaju te navike.

Kafoljupci, nisu imali slične rezultate.

Rezultati su objavljeni u American Journal of Clinical Nutrition.

Naučnici još nisu sasvim sigurni šta u čaju štiti mozak, ali je odavno poznato da antioksidansi flavonoidi, kojima je bogat, štite ćelije od propadanja. Testiranja na životinjskim subjektima pokazala su da kroz čaj flavonoidi sprečavaju razvoj kancerogenih oboljenja kože, pluća, usne šupljine, želuca, jetre i prostate, kao i da štite od srčanog i moždanog udara. Još jedan zanimljiv sastojak je fluor iz čaja koji može blagotvorno delovati na zube.


 Komentari: 3 | Pogledajte komentare | Pošaljite komentar Postavite pitanje lekaru