Ocenite članak:
  • 55
(2.73 / 55)

Brusnice, najzdraviji izvor hrane


brusnice-najzdraviji-izvor-hrane

Bobice brusnice pozitivno deluju na infekcije mokraćnih puteva, snižavaju 'loš holesterol' i poboljšavaju 'dobri holesterol'.

Pomažu kod srčanih bolesti i sprečavaju kvarenje zubi.

Brusnice poseduju svojstva od ogromne koristi po zdravlje, zapravo to se voće smatra jednom od najzdravijih vrsta hrane.

Lekari rade, na otkrivanju sve više karakteristika tog voća i uzroka zbog kojih bi njihov hemijski sastav mogao smanjiti prekomernu upotrebu antibiotika. Američki Nacionalni institut za zdravlje finansira istraživanja o uticaju brusnica na srčane bolesti te o drugim pozitivnim svojstvima toga kiselog voća.

Sok od brusnica već se odavno koristi kao domaći lek protiv infekcije mokraćnih puteva.

Naučnim studijama delotvornost brusnica u lečenju tih infekcija je i službeno dokazana, ali tek je nedavno otkriveno zašto. Profesor Terri Camesano, inženjer hemije na institutu Worcester Polytechnic u saveznoj državi Massachusetts, predvodila je istraživanje kojem je cilj bio otkriti učinak hemijskih veza u brusnica na molekularnom nivou. Rezultat je bio otkriće hemijskog spoja koji menja strukturu bakterije Escherichia coli, uzročnika infekcije mokraćnog sistema. Količina soka brusnica potrebna da se spreči infekcija je vrlo mala, kaže Camesano. Svega jedna čaša dnevno!

Osim toga, pozitivan učinak po zdravlje nije ograničen samo na infekcije mokraćnih puteva. Brusnice mogu, kako kaže, smanjiti "loš holesterol" te poboljšati "dobri holesterol". Osim toga, mogu smanjiti i rizik od srčanih bolesti, sprečiti kvarenje zuba, te pomoći u lečenju čira i raka želuca.


 Komentari: 1 | Pogledajte komentare | Pošaljite komentar Postavite pitanje lekaru