Polinezasićene esecijalne masne kiseline, pored mnogobrojnih blagotvornih svojstava, ublažavaju i simptome ekcema na koži, pokazali su rezultati istraživanja grupe naučnika sa Univerziteta Berlina.
Nemački naučnici su tokom osam sedmica davali svakodnevno grupi od 53 pacijenta obolela od ekcema, starosti u proseku 26 godina, dokosaheksanoičnu kiselinu [DHA] - u koju se prvo transformišu kiseline 'omega 3' u organizmu - ili placebo.
Testovi, urađeni na kraju istraživanja, pokazali su da su simptomi ekcema ublaženi za 10 stepeni medju pacijentima koji su primali DHA, a za samo dva stepena u kontrolnoj grupi, što predstavlja poboljšanje za 23 odsto.
Ekcemi predstavljaju prvi znak alergije među veoma malom decom i uzrokuje ih zaostatak u razvoju imunološkog sistema.
Iako istraživači ne poznaju tačne mehanizme dejstva 'omega 3' na ekceme, oni su primetili da je u grupi lečenoj DHA došlo do velikog pada referenci vezanih za zapaljenske procese.
Rezultate nemačkog istraživanja je sada, kako smatraju naučnici, potrebno potvrditi na većem broju pacijenata, preneli su francuski mediji.